شناسایی ۱۵۰ نقطه بحرانی در لرستان

شناسایی ۱۵۰ نقطه بحرانی در لرستان

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری لرستان از تمهیدات و اقدامات لازم به منظور پیشگیری از وقوع و اطفاء حریق در سطح جنگل‌ها و مراتع استان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری گلونی مهندس شیرزاد نجفی با اعلام این خبر گفت: آتش‌سوزی یکی از مخرب ‎‌ترین عوامل تخریب جنگل ‎‌ها و مراتع است که اگر تدابیر اساسی برای پیشگیری از آن اندیشه نشود باعث از بین رفتن این سرمایه‌های الهی می‌‎شود.

وی پایش و پیشگیری را مهم‌ترین رکن در کاهش آتش‌سوزی جنگل‌ها دانست و افزود: پایش دقیق می‌‎تواند به اطفاء حریق در ساعات نخست آتش‌سوزی و جلوگیری از توسعه آن منجر شود.

نجفی با اشاره به اینکه به دلیل افزایش سطح پوشش گیاهی در این مقطع از سال، احتمال وقوع حریق در مراتع و جنگل‌‎های استان افزایش می‌یابد، اضافه کرد: اقدامات خوبی در راستای پیشگیری از حریق ‎های احتمالی در استان صورت گرفته است.

شناسایی ۱۵۰ نقطه بحرانی در لرستان

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری لرستان تصریح کرد: تهیه طرح پیشگیری از حریق در جنگل‎‌ها و مراتع استان، برگزاری جلسه شورای عالی مدیریت بحران استان با حضور استاندار و فرمانداران، برگزاری جلسات شورای ادارای شهرستان‎های تابعه با محوریت پیشگیری از وقوع و اطفاء حریق، شناسایی ۱۵۰نقطه بحرانی در سطح استان، استقرار دیده‌‎بان در نقاط بحرانی و حساس شهرستان‌های تابعه، احداث آتش بر در نقاط حساس و بحرانی، خرید ۱۵ دستگاه دمنده و انعقاد قرار داد نصب سه دستگاه دوربین مداربسته در سه نقطه بحرانی استان جهت پایش حریق از جمله این اقدامات است.

وی نصب ۲۲ تابلوی سیمانی هشداردهنده در حاشیه جاده‌‎‌ها، طبقه‌بندی شهرستان‌‎های استان به سه طبقه خیلی بحرانی- بحرانی و نیمه بحرانی، ثبت شماره تلفن دیده‌بان‌‎‌ها در سامانه پیامکی اداره کل، توزیع اطلاعیه‌های هشداردهنده در مناطق بحرانی و آموزش جوامع محلی، تهیه وسایل و ادوات و تجهیزات اطفاء حریق، هماهنگی با ائمه جمعه استان و روحانیون جهت ترویج فرهنگ منابع طبیعی، تشکیل اکیپ‌های اطفاء حریق در سطح استان، نصب و راه‌اندازی دکل بی‌‎ سیم در بام لرستان جهت پوشش رادیویی و فعال کردن گشت‌های حفاظتی (خودرویی و موتوری) در سطح جنگل‌‌ها و مراتع استان به صورت شبانه‌روزی از دیگر اقدامات ما برای پیشگیری از حریق‌های احتمالی است.

پایان پیام

کد خبر : 49489 ساعت خبر : 12:55 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=49489
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات