شنبه چهاردهم مرداد تهران تعطیل است

شنبه چهاردهم مرداد تهران تعطیل است

به گزارش پایگاه خبری گلونی، محسن حاجی میرزایی دبیر هیئت دولت اعلام کرد با توجه به شرکت گسترده هیئت‌های خارجی در مراسم تحلیف دوازدهمین دوره ریاست جمهوری و به منظور برگزاری مناسب و شایسته مراسم مذکور و ایجاد تسهیلات لازم در رفت‌و‌آمد هیئت‌های خارجی و رفاه حال شهروندان تهرانی، کلیه دستگاه‌های دولتی و نهادهای عمومی غیر از اورژانس و نهادهای امدادی در روز شنبه چهاردهم مرداد ۱۳۹۶ در شهر تهران تعطیل است.

شنبه چهاردهم مرداد تهران تعطیل است

تحلیف رئیس جمهور ایران پس از مراسم تنفیذ حکم او از سوی رهبر با حضور رئیس دیوان عالی کشور، اعضای شورای نگهبان قانون اساسی و رئیس قوه قضائیه انجام می‌گردد. در این مراسم که در مجلس شورای اسلامی انجام می‌گردد، رئیس جمهور منتخب بر طبق اصل ۱۲۱ قانون اساسی سوگند یاد می‌کند که همهٔ استعداد و صلاحیت خویش را در راه ایفای مسئولیت‌هایی که برعهده گرفته‌است، به کار گیرد و در پایان سوگندنامه را امضا می‌کند. تاکنون ۱۱ دوره مراسم تحلیف رؤسای جمهور منتخب برگزار شده‌است.

تحلیف رئیس جمهور

در شرایط عادی و نبود تعطیلی در روز مورد نظر، مراسم تحلیف ریاست جمهوری در روز ۱۴ مرداد هم‌زمان با سالگشت صدور تاریخی فرمان مشروطیت در ایران انجام می‌شود.

رئیس جمهور بعد از مراسم تحلیف، طبق آئین‌نامه دو هفته زمان دارد تا نسبت به معرفی کابینه و برنامه وزرا به مجلس شورای اسلامی اقدام کند که پس از اعلام وصول در مجلس، به مدت یک هفته وزرا و برنامه‌هایشان در دست ارزیابی قرار خواهند گرفت.

پایان ییام

کد خبر : 48677 ساعت خبر : 4:41 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=48677
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات