شیشه و کراک عامل اصلی کودک‌آزاری

شیشه و کراک عامل اصلی کودک‌آزاری

پایگاه خبری گلونی، مهدیسا صفری‌خواه: مدیرکل دفتر امور آسیب‌های اجتماعی وزارت رفاه با اشاره به ورود موادمخدر صنعتی جدید به کشور و رابطه آن با افزایش کودک‌آزاری، گفت: «از میانه‌های دهه ۸۰ که شاهد ورود موادمخدر صنعتی به‌ویژه شیشه و کراک در کشور بودیم، نوع کودک‌آزاری‌ها تغییر کرد و خشونت‌ها تشدید شد. در فجایع سال‌های اخیر همچون خفاش‌شب، بیجه و همچنین ۲ حادثه اخیر مجرمان همگی سابقه محکومیت داشته و پس از طی دوره محکومیت آزاد شده بودند. به این ترتیب همگی آنها سوءسابقه داشتند.»

به‌نظر می‌رسد ما بیشتر از منتشر کردن عکس آتناها و پریاها و ستایش‌ها و همه کسانی که قربانی کودک‌آزاری هستند به قوانین

شیشه و کراک عامل اصلی کودک‌آزاریحمایتی در این حوزه‌ها نیازمندیم. به تصویب اصلی‌ترین لایحه ضدکودک‌آزاری که سال‌هاست در راهروهای مجلس خاک می‌خورد. ۶۰ درصد پدرها بنا به آمار در آزار کودکان دست داشته‌اند و مخدرها و روانگردان‌ها آن‌ها را تبدیل به بیمارانی می‌کند که حتی غریزه پدرانه خود را جایی میان این دود و دم‌ها گم می‌کنند. سامانه ۱۲۳ معتبرترین منبع برای شنیدن قصه آدم‌هایی که قربانی این جنایت‌های خاموش شدند و کمک می‌خواهند.

شیشه و کراک عامل اصلی کودک‌آزاری

آنهایی که هنوز امید به زندگی را یک‌جایی درون خودشان حفظ کرده‌اند و می‌خواهند حال روحی و جسمی‌شان خوب شود. مددکاران سازمان‌های حمایتی راه را برای پیمودن این مسیر سخت آسان‌تر می‌کنند. می‌توان به اعتبار راهکارهای آنها جلوی کودک‌آزاری‌ها در محیط خانواده ایستاد اما واقعیت این‌است که همپای این فرهنگ‌سازی‌ها به جرم‌انگاری کودک‌آزاری نیازمندیم. این قوانین حمایتی راه را برای کودک آزارها سخت‌تر می‌کند. ما برای تسکین دردهای روانی یک ملت این را به خودمان مدیونیم. برای کم‌کردن بار غم پریاها و آتناها و ستایش‌ها و هزاران فرشته خاموشی که صدایشان هرگز به گوشمان نرسید، نیازمند قوانین جزایی سخت‌گیرانه‌ای در این حوزه هستیم. این روزها دردهایمان را از هم پنهان نمی‌کنیم. آن را در همه عکس‌های دست‌به‌دست شده از این بچه‌ها فریاد می‌کشیم. باید باور کنیم یک گوشه قلبمان برای همیشه شکسته‌است، خارج از همه بزرگ‌نمایی‌های رسانه‌ای باید به درد آدم‌های قربانی کودک‌آزاری بها بدهیم و زمینه را برای تصویب قوانین بومی در این حوزه فراهم کنیم، قوانینی که اجازه ندهند بیجه‌ها و اسماعیل‌ها با نقاب‌های آشنا بین ما مردم به‌راحتی زندگی کنند.

عضو اینستاگرام گلونی شوید و اخبار روز ایران و جهان را دنبال کنید.

پایان پیام

 

کد خبر : 49312 ساعت خبر : 11:38 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=49312
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات