طولانی شدن پروژه کتابخانه مرکزی خرم‌آباد مایه خجالت است

طولانی شدن پروژه کتابخانه مرکزی خرم‌آباد مایه خجالت است

نماینده ولی فقیه در لرستان و امام جمعه خرم‌آباد گفت: طولانی شدن پروژه کتابخانه مرکزی خرم‌آباد مایه تاسف و خجالت است.

به گزارش پایگاه خبری گلونی به نقل از مهر، آیت الله سیداحمد میرعمادی ظهر چهارشنبه در دیدار با پرسنل نهاد کتابخانه‌های عمومی لرستان در سخنانی با بیان اینکه کتاب، کتابخوانی و کتابخانه در اسلام امری مقدس بوده و دارای حرمت و احترام است اظهار داشت: کتاب گنجینه‌ای گران سنگ برای تاریخ بشریت بوده و به عنوان سند ماندگار فکر و اندیشه مطرح است.

بزرگ‌ترین سرمایه معنوی هر کشوری کتاب است

وی با تاکید بر اینکه کتاب عامل اصلی فرهنگ و تمدن یک جامعه به شمار می‌آید و بزرگ‌ترین سرمایه معنوی هر کشوری کتاب است عنوان کرد: فرهنگ و تمدن هر جامعه‌ای را با کتاب می‌شناسند.

نماینده ولی فقیه در لرستان و امام جمعه خرم‌آباد با بیان اینکه کتاب مورد سوگند خدای متعال است و معجزه پیامبر به شمار می‌آید ادامه داد: کتاب امری مقدس است و ثمر بخش برای زندگی انسان است.

آیت الله میرعمادی با تاکید بر اینکه به موازات کتاب، کتابخانه هم مهم است عنوان کرد: کتاب و کتابخانه گنجینه‌های معنوی رشد فکر و خرد هستند.

وی با تاکید بر اینکه کتابخانه‌ها از اهمیت فوق العاده‌ای برخوردار هستند بیان داشت: در گذشته برای اینکه تمدن کشوری را بشناسند به سراغ کتابخانه‌های آن می‌رفته‌اند و کتابخانه‌ها قدیمی‌ترین اثر تاریخی و فرهنگی دنیا به حساب می‌آیند.

طولانی شدن پروژه کتابخانه مرکزی مایه خجالت است

نماینده ولی فقیه در لرستان و امام جمعه خرم آباد با تاکید بر اینکه هر اندازه که کتاب و کتابخوانی در جامعه رواج داشته باشد نشانه پویایی و سربلندی مردم به است ادامه داد: اما جای تاسف است که سرانه کتابخانه‌ای ما پایین است.

آیت الله میرعمادی با اشاره به آمار پایین کتاب‌های، کتابخانه‌های لرستان بیان داشت: وجود تنها ۴۸۰ هزار کتاب در کتابخانه‌ها یک مصیبت است، وضعیت کتابخانه‌ها در استان مایه تاسف است.

وی با اشاره به پروژه کتابخانه مرکزی خرم آباد نیز گفت: ساخت یک کتابخانه در مرکز استان بیش از ۱۶ سال طول کشیده و این امر مایه تاسف و خجالت است.

نماینده ولی فقیه در لرستان و امام جمعه خرم آباد با طرح این سوال که مسئولان چگونه می‌خواهند اینگونه فرهنگ کتابخوانی را ارتقا بدهند؟ آیا این توجه به فرهنگ جامعه و مقوله کتاب و کتابخوانی است؟ گفت: اینکه ساخت یک کتابخانه بیش از ۱۶ سال طول بکشد مایه تاسف است.

از مسئولان گلایه شدید داریم

آیت الله میرعمادی با بیان اینکه استان‌هایی وجود دارد که سالی ۴۸۰ هزار تولید کتاب دارند و این در حالیست که میزان جمع آوری کتاب ما این عدد است ادامه داد: این امر جای بسی تاسف است.

وی با تاکید بر اینکه ما به خاطر طولانی شدن ساخت کتابخانه مرکزی خرم آباد گلایه شدید داریم تصریح کرد: نباید ساخت یک کتابخانه ۱۶ سال طول بکشد.

نماینده ولی فقیه در لرستان و امام جمعه خرم آباد در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه نیاز به مطالعه برای انسان مانند نیاز به هوا است گفت: حیات انسان به کتاب و مطالعه است و باید فرهنگ مطالعه در جامعه ترویج شود.

آیت الله میرعمادی همچنین بر ضرورت ترویج فرهنگ اهدای کتاب در استان تاکید کرد و گفت: یکی از نیازهای مهم لرستان راه اندازی کتابخانه‌های تخصصی است.

خدمت به شهر فقط در آسفالت و احداث جدول نیست

وی با تاکید بر اینکه ایجاد کتابخانه تخصصی یک اصل است و باید با ایجاد این کتابخانه‌ها نیاز متخصصان و پژوهشگران را برطرف کرد گفت: همچنین یکی دیگر از نیازهای اصلی جامعه ما داشتن کتاب‌های مرجع است.

نماینده ولی فقیه در لرستان و امام جمعه خرم آباد همچنین بر ضرورت جمع آوری آثار مکتوب علما و دانشمندان استان تاکید کرد و افزود: همچنین باید کار احیای خانه‌های بزرگان به عنوان کتابخانه در استان در دستور کار قرار گیرد.

آیت الله میرعمادی با بیان اینکه یکی از تاکیدات مقام معظم رهبری توجه به فرهنگ مطالعه است گفت: همچنین باید زمینه برای پرداخت سهم نیم درصد کتابخانه‌های استان از محل درآمدهای شهرداری‌ها فراهم شود.

وی با تاکید بر اینکه خدمت به شهر فقط در آسفالت و احداث جدول نیست ادامه داد: بالا‌ترین خدمت به شهر، خدمت به فرهنگ شهر است.

کتابدار باید خودش اهل مطالعه باشد

نماینده ولی فقیه در لرستان و امام جمعه خرم آباد همچنین بر ضرورت استفاده از نیروهای متخصص در کتابخانه‌ها به عنوان کتابدار تاکید کرد و گفت: کتابداران باید چینش کتاب، ارزش کتاب، ارزش مولف و… را بدانند و خودشان اهل مطالعه باشند.

آیت الله میرعمادی همچنین بیان داشت: کتابداران باید از بین انسان‌هایی باهوش و با حافظه انتخاب شوند.

پایان پیام

کد خبر : 49841 ساعت خبر : 6:03 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=49841
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات