فحش نده بی ادب نمک‌زاده

پایگاه خبری گلونی، فریور خراباتی: یکی از عادات ما این است که بی‌ادبی را حتما باید با بی‌ادبی نشان دهیم، اساسا ما در کشورمان افرادی را داریم که کاری ندارند جز اینکه ببینند چه کسی خواسته یا ناخواسته، عمدی یا سهوی، مستقیم یا غیرمستقیم به کسی توهین کرده و بروند در راستای توهین آن شخص به یک نفر دیگر (نه به خودشان!) او را به باد فحش بگیرند.
این روش که حتی به فکر «چنگیزخان» مغول هم نرسیده بود، این روزها در میان ما به شدت متداول است، به عنوان مثال ما یک همسایه‌ای در یکی از کوچه‌های مجاورمان داریم که عادت دارد سطل زباله شهرداری که سر کوچه ها قرار دارد را بردارد و به یک نقطه نامعلوم ببرد، آنوقت یکی از همسایه‌ها‌ی‌مان در راستای اعتراض به این حرکت غیرورزشی، با اسپری زرد رنگ روی سطل آشغال جدیدی که مامورین شهرداری زحمت کشیدند و سر کوچه قرار داده‌اند، نوشته است: «سد آشقال رو برندار بی‌پدر!» خب این ادبیاتی است که دوستان در قبال رفتار زشت دیگران انجام می‌دهند.
یا به عنوان مثال تصور کنید که در یک صف ایستاده‌اید، در همین لحظه یک نفر سرش را مانند زرافه پایین می‌اندازد و خودش را به جلوی صف می‌رساند، آن وقت تعدادی از افرادی که توی صف هستند در مقابل این حرکت نابهنجار و زشت واکنش نشان می‌دهند و از آنچه از آب و خاک به عمل می‌آید را نثار فرد قانون‌شکن می‌‌کنند تا یاد بگیرد و به دیگران احترام بگذارد.
خاطرم است زمانی که دبیرستانی بودیم یک همکلاسی داشتیم که زمانی که به او فحش می‌دادند، در پاسخ به فرد فحاش می‌گفت: «فحش نده بی ادبِ نمک‌زاده!» و به این طریق در مقابل افرادی بددهن و هتاک با روش خودشان مقابله و مبارزه می‌کرد. به هرحال یکی از ویژگی‌های ما این است که افراد بی‌ادب را حتما باید با بی‌ادبی متوجه اشتباه‌شان کنیم.

پایان پیام

کد خبر : 49180 ساعت خبر : 9:37 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=49180
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات