ما استاد دور زدن لاغری هستیم

ما استاد دور زدن لاغری هستیم

به گزارش پایگاه خبری گلونی، دانشمندان دریافتند: «بعضی از ترکیبات شیمیایی معلق در خاک و غبار موجود در خانه با دخالت در فرایند طبیعی سوخت ساز بدن، زمینه را برای افزایش وزن آماده می‌کنند. پس برای لاغری گردگیری کنید.»

الگوهای چاقی در حال تغییرند. به‌نظر می‌رسد این روزها به هیچ نسخه‌ای برای درمان چاقی نه نمی‌گوییم. از حضور در مطب جراحان زیبایی تا روش‌های کم تهاجمی مانند طب سوزنی و بستن خودمان به ورزش اما برای همه اینها باید برنامه‌ریزی داشت. واقعیت این است که برنامه‌ریزی و تداوم در همه این فعالیت‌ها سلول‌های چربی را غافلگیر می‌کند. آن‌ها خودشان را برای یک اقامت طولانی و خوش روی بدنمان آماده کرده‌بودند. حالا همین ورزش در خانه هم می‌تواند خواب خوششان را به‌هم بزند. بهانه‌ها برای تنبلی در ورزش همیشه تمام نشدنی‌اند.

ما استاد دور زدن لاغری هستیم

ورزش کردن هم مثل همه آن برنامه‌هایی که هیچ‌وقت شروع نکردیم، گول «از شنبه» هایمان را می‌خورد. خودمان هم می‌دانیم شنبه ایده‌آل برای این همه تحرک هیچ‌وقت از راه نمی‌رسد، اصلاً در هیچ تقویمی این شنبه وجود ندارد. باید سطح تحرکمان را بالا ببریم، گوگل و یاهو و اپل و همه برندهای مطرح دنیا ورزش را هم در ساعات کارمندانش گنجانده‌اند. آن‌ها به این الگوی ذهنی دست پیدا کردند که باید برای داشتن جسم سالم وقت و هزینه صرف کرد. هرچند مطمئنم گنجاندن این ساعات ورزشی در الگوی کار ما جواب نمی‌داد. ما این ساعات را صرف وب‌گردی می‌کردیم، یک راهی برای دورزدنش پیدا می‌کردیم یا کسی که به‌جایش آخر هفته را در اداره کارت بزنیم و او هم به‌جای ما آن ساعات را ورزش کند.

ما استاد دورزدن این طرح‌ها هستیم. حتی بخشنامه‌های کارمندی هم نتونست برای درمان چاقی به دادمان برسد همان بخشنامه‌هایی که قرار بود چاق‌ها را جریمه کند. تهدید و ارعاب نسخه درمان چاقی نیست، باید جرقه خودآگاهی در ذهنمان زده شود، هرچند امیدواریم این جرقه تا قبل از یک سکته قلبی یا مغزی زده شود. شاید باور نکنید اما می‌شود در خانه هم ورزش کرد در لابلای دم‌کشیدن برنج و جا افتادن قورمه‌سبزی ناهار و لابلای گردگیری و تمیز کردن خانه بدون وجود تردمیل‌هایی که در بیشتر خانه‌ها تبدیل به جالباسی می‌شوند. با دمبل‌هایی از جنس بطری آب‌معدنی هم می‌توان ورزش کرد. باید دنبال آن انگیزه برای رسیدن آن شنبهٔ پر هیاهو باشیم، اصلاً هر روزی که باشد باید بین خودمان شنبه صدایش کنیم. این تنها راه یک شروع قدرتمند است.

عضو اینستاگرام گلونی شوید و اخبار روز ایران و جهان را دنبال کنید.

پایان پیام

کد خبر : 49578 ساعت خبر : 9:43 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=49578
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات