مدیرعامل درون‌مان را دریابید

مدیرعامل درون‌مان را دریابید

به گزارش پایگاه خبری گلونی، حاتم شاکرمی مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان تهران گفت: «۷۸ درصد جویندگان کار در تهران فاقد مهارت‌های فنی هستند.»

مدیرعامل درون‌مان را دریابید

البته این نابلدی به‌گواهی آمار باعث نمی‌شود تن به هر کاری بدهیم؛ یعنی با این درصد مهارت در حرفه هم به کمتر از پست مدیرعاملی راضی نمی‌شویم، بیست سال هم دنبال کار باشیم ترجیح می‌دهیم با افتخار بگوییم آن بیست سال را پی کار بودیم تا اینکه از شاگردی یک حرفه شروع کنیم و به مقام استادی در آن برسیم. دور مهارت‌های فنی و حرفه‌ای را هم خط می‌کشیم. اصولاً معتقدیم: «بسه هر چی درس خوندیم و امتحان دادیم، دیگه ما رو با آزمون‌های فنی‌وحرفه‌ای نترسونین.» در هر حال همه عمر را نمی‌شود درس خواند و کنکور داد، هرچند اگر دولت زیرساخت‌های مناسب برای تبدیل هر ایرانی بیکار به یک مدیرعامل پرکار را ایجاد نکند، می‌توانیم ۴۰ سال متوالی هم درس بخوانیم و مرزهای علم و دانش را جابجا کنیم، دکترا و فوق‌دکترا بگیریم و بعد از ۴۰ سال با حقوق ماهی دومیلیون تومان عضو هیئت علمی یک دانشگاه شویم. آن‌هم دانشگاهی که روی لبه تیغ وزارت علوم است و هر لحظه ممکن است به دلیل خلاقیت ذاتی در ارائه رشته‌های فوق تخیلی از روی لیست انتخاب رشته محو شود.

این ۷۸ درصد نابلدی حرفه و بی‌دانشی باعث نمی‌شود عقب بکشیم و یک کار پاره‌وقت را دنبال کنیم، باعث نمی‌شود دلمان را به طرح‌های حمایتی دولتی خوش کنیم. ما ترجیح می‌دهیم جز آن اکثریت غرزنندگان همیشگی باشیم. این‌طوری هم غر می‌زنیم هم به دیگران القا می‌کنیم که ما حین غر زدن داریم کارهای مهمی انجام می‌دهیم. برای ما ۷۸ درصدی‌ها تهران و اصفهان و شیراز و رشت ندارد. ما با این ژست غر زدن در برابر بی‌کاری احساس امنیت روانی می‌کنیم. حس می‌کنیم به وظیفه خودمان در قبال جامعه متعهد بودیم،

ما پِی کار گشتیم و همین کافی است، اصلاً همه سال‌های دانشگاه برای این بود که بعد از فارغ‌التحصیلی لینک شویم به اولین صندلی خالی مدیریت در کشور ما طرح کارورزی احتیاج نداریم، ما را برای یک مدیر تمام وقت شدن با حقوق چهل میلیون تومان آماده کنید، اصلاً وظیفه دولت همین است نه اینکه ما را در مسیر حرفه‌آموزی و مهارت گام‌به‌گام قرار دهد.

عضو اینستاگرام گلونی شوید و اخبار روز ایران و جهان را دنبال کنید.

پایان پیام

کد خبر : 51438 ساعت خبر : 1:28 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=51438
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات