مهریه را هم خوب می‌دهند، هم خوب می‌گیرند

مهریه را هم خوب می‌دهند، هم خوب می‌گیرند

پایگاه خبری گلونی، مهدیسا صفری‌خواه: سیداسدالله جولایی؛ مدیر عامل ستاد دیه کشور گفت: «هم‌اکنون در این دسته از محکومان مالی ۲۵۰۰ مرد ایرانی بابت ناتوانی در پرداخت تعهد مهریه در حبس بسر می‌برند.»

از دوره مهریه را کی داده و کی گرفته، به‌شدت دور می‌شویم، حالا مهریه را هم خوب می‌دهند، هم خوب می‌گیرند. حمایت‌های قانونی هم وجود دارند، هرچند خبری از مهریه‌های عجیب‌وغریب و نجومی به واسطه قوانین جدید نیست اما هنوز هم محکومان مالی مهریه، شوخی شوخی مهریه می‌بندند و جدی جدی به زندان می‌روند. باید نگرشمان به زندگی مشترک به مهریه به‌عنوان اهرم فشار تغییر کند. میان عاشقانه‌هایمان باید کمی منطق را هم چاشنی تصمیماتمان کنیم.

مهریه را هم خوب می‌دهند، هم خوب می‌گیرند

شانس آورده‌ایم که خیلی‌ها از مهریه‌هایی چون پر مگس و هزار تُن رز سیاه و کیلو کیلو پوست پیاز عقب کشیده‌اند، قانون هم دیگر این مهریه‌ها را ثبت نمی‌کند وجه مالی مهریه باید قابل محاسبه شوند. اگر با همان شیب پیش می‌رفتیم انتظار مهریه‌هایی چون ۵۰۰۰ کامنت در هر روز و ۵۰۰ کیلو فالوئر و سفر به دور دنیا با دویست هزار سلفی خیلی دور از دسترس نبود. روزمرگی پاشنه آشیل ازدواج‌هاست، باید لابلای حساب‌وکتاب روزهایمان آن را هم در نظر بگیریم. همدیگر را با اجرای مهریه‌های بالا محکوم نکنیم، شاید گفتن این حرف‌ها از جایی بیرون از گود زندگی مشترک شما آسان باشد؛ اما واقعیت این است که وجهه سنتی مهریه در حال تخریب است، دیگر از آن عندالمطالبه بودن انگار خبری نیست.

درگیر اعداد و ارقام نجومی شدیم، می‌خواهیم همه‌چیز را در میدان زندگی مشترک نبازیم، تنها دستاویزمان هم مهریه است، انگار با آن می‌خواهیم ته‌مانده غرورمان را هم حفظ کنیم. کاش گاهی به عقب برگردیم به همان نقطه سر خط اولین روز زندگی مشترک. فریب‌ها و دروغ‌ها و چشم‌اندازهای پوشالی گاهی بهانه‌ای می‌شود برای یک جنگ تمام عیار. جنگ بر سر مهریه که اطرافیانمان را هم درگیر می‌کند. با خودمان رؤیاهایمان و عاشقانه‌هایتان صادق باشیم. چالش پرداخت مهریه یک فراخوان عمومی است، دیر و زود دارد اما …

عضو اینستاگرام گلونی شوید و اخبار روز ایران و جهان را دنبال کنید.

پایان پیام

کد خبر : 51571 ساعت خبر : 1:37 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=51571
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات