نه شرکت دارم و نه ساخت‌وساز کرده‌ام

نه شرکت دارم و نه ساخت‌وساز کرده‌ام

وزیر پیشنهادی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: در دولت یازدهم سلامت اولویت کار دولت قرارگرفته و گردوغبار از چهره بهداشت زدودیم.

به گزارش پایگاه خبری گلونی، سیدحسن قاضی‌زاده هاشمی امروز چهارشنبه در دومین روز بررسی صلاحیت وزیران پیشنهادی در مجلس شورای اسلامی افزود: در چهار سال گذشته دولت و حاکمیت به حوزه سلامت توجه جدی داشت.

وی ادامه داد: به‌رغم کاستی‌های موجود کارنامه چهارساله دولت یازدهم نشان می‌دهد که در این دوره با حفظ و ارتقای سلامت مردم، امانت‌داری و مبارزه با فساد در اولویت کار وزارت بهداشت بود.

وی گفت: چهارساله پیش در چنین ادواری به‌رسم همه ادوار گذشته در محضر شما نمایندگان برنامه دولت یازدهم را در حوزه سلامت تقدیم کردم، برنامه‌ای که با همراهی و مساعدت جمعی از خردمندان و صاحب‌نظران حوزه سلامت تدوین‌شده بود و امروز مجدداً برای اخذ رأی اعتماد در محضر نمایندگان ملت حاضرشده‌ام درحالی‌که کارنامه چهارساله توفیق حضور من در پیش روی شماست.

هاشمی افزود: چهار سالی که با تمام تلخی‌ها و شیرینی‌هایش به‌سرعت سپری شد، امروز همه نمایندگان مجلس ازجمله ۷۶ نماینده‌ای که در مجلس قبل حضور داشتند انتظار شنیدن برنامه من برای دولت دوازدهم هستند.

وی گفت: دستاوردهای دوره گذشته که در قالب طرح تحول سلامت و سایر برنامه‌های اصلاحی و توسعه‌ای به‌واسطه جهادگران عرصه بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و روسای و مدیران دانشگاه‌های علوم پزشکی و سازمان‌های وابسته به پشتوانه امداد الهی؛ حمایت‌های مقام معظم رهبری و رئیس‌جمهوری، روسای مجلس و قوه قضاییه، ائمه جمعه و شما نمایندگان و همدلی اعضای حیات دولت و جامعه پزشکی و پیراپزشکی و شما نمایندگان مجلس به دست آمد در بسیاری از موارد کم‌نظیر و به‌عنوان تجربه موفق نظام سلامت جمهوری اسلامی قابل‌ارائه به جامعه جهانی است.

نه شرکت دارم و نه ساخت‌وساز کرده‌ام

هاشمی ادامه داد: در دولت یازدهم دوره ‌گردوغبار کم‌توجهی از چهره بهداشت و درمان زدوده شد و موضوع و گفتمان سلامت به گفتمان قالب دولت و بلکه حاکمیت تبدیل شد تا جایی که علی‌رغم کاستی‌ها می‌توان دولت یازدهم را دولت سلامت محور نامید.

قاضی‌زاده هاشمی وزیر پیشنهادی بهداشت تصریح کرد :در آغاز دولت یازدهم، پرداخت ۵۶ درصد هزینه پزشکیی از جیب مردم، ایران را در میان ۴۰ کشور رده پایین جهان از این نظر قرار داده بود اما در حال حاضر به استناد گزارش مرکز آمار، این رقم به کمتر از ۳۹ درصد کاهش یافته است که این میزان کاهش پرداخت از جیب مردم، در دنیا سابقه ندارد.

وی افزود :امروز می‌توان ادعا کرد که هر ایرانی متقاضی بیمه می‌تواند تحت پوشش قرار بگیرد، ۱۱ میلیون ایرانی در این مدت بیمه شدند که درآمد ۸۵ درصد آنها کمتر از یک میلیون تومان بود.

بگفته وزیر پیشنهادی بهداشت رتبه اول تولید علم در بخش پزشکی را در منطقه داریم و ۳۰ درصد به تعداد مقالات ایرانیان اضافه شده است.

وی تصریح کرد:نمایندگان دوره قبل مجلس سردرگمی مردم را برای پیدا کردن داروهای نایاب دیده اند اما امروز تعداد داروهای نایاب به کمتر از ۳۰ قلم رسیده است .همچنین سهم شرکت‌های داخلی از بازار دارو افزایش چشم‌گیری داشته و هر ماه دو داروی جدید وارد بازار شده است.

وی تاکید کرد افتخار می‌کنم که هیچ کار اقتصادی جز حرفه خودم انجام نداده‌ام و نه شرکت دارم و نه ساختوساز کرده‌ام.

عضو اینستاگرام گلونی شوید و اخبار روز ایران و جهان را دنبال کنید.

پایان پیام

کد خبر : 50571 ساعت خبر : 5:34 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=50571
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات