هفت هکتار از جنگل‌های دنا در آتش سوخت

رئیس اداره منابع طبیعی شهرستان دنا از وقوع یک فقره آتش‌سوزی در جنگل‌ها و مراتع این شهرستان خبرداد.

به گزارش پایگاه خبری گلونی به نقل از ایسنا، “قربانعلی فلسفی” افزود: این آتش سوزی عصر روزگذشته از ساعت ۱۵ بین روستای معصوم آباد کریک و روستای دارشاهی شروع و ساعت ۱۸ مهار و خاموش شد.

وی با اشاره به اینکه نیروها پس از دوساعت پیاده روی به محل آتش سوزی رسیدند، بیان کرد: آتش سوزی پس از دو ساعت مهار اما به علت شعله ور شدن کنده‌های باقی مانده دوباره شروع شد که با تلاش نیروهای مردمی و منابع طبیعی مهار و خاموش شد.

رئیس اداره منابع طبیعی شهرستان دنا خاطرنشان کرد: هیچ امکاناتی برای مهار و خاموش کردن آتش سوزی جنگل‌ها نداریم.

فلسفی در خصوص علت آتش‌سوزی اظهار کرد: این آتش سوزی  به علت آتش زدن زباله‌های روستاها توسط دهیاران شروع و به منابع طبیعی و جنگل‌های شهرستان سرایت کرد و در پی این آتش سوزی حدود هفت هکتار جنگل و مرتع انبوه و پرپشت در آتش سوخت که بیشتر درختان جنگلی، بلوط هستند.

رئیس اداره منابع طبیعی شهرستان دنا ضمن گلایه از همکاری نکردن ستاد بحران، ادارات و فرمانداری شهرستان برای مهار و خاموش کردن آتش سوزی عنوان کرد: ادارات، ستاد بحران و فرمانداری شهرستان هیچ کمکی به نیروهای منابع طبیعی برای مهار آتش سوزی نکردند و نمی‌کنند جز در برخی موارد آتش نشانی سی سخت به کمک ما می‌آید.

فلسفی با بیان اینکه برخی نیروهای منابع طبیعی در منطقه جهت جلوگیری از شعله‌ور شدن آتش سوزی حضور دارند، اضافه کرد: همچنان احتمال شعله‌ور شدن و آتش سوزی وجود دارد و به علت کمبود نیرو و امکانات و تجهیزات و با دست خالی نمی‌توان بطور کامل از مهار و خاموش کردن آتش سوزی صحبت کرد.

کد خبر : 49094 ساعت خبر : 1:48 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=49094
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات