واحدهای آلاینده در پردیس، جولان می‌دهند

واحدهای آلاینده در پردیس، جولان می‌دهند

پایگاه خبری گلونی، نگار فیض‌آبادی: حسن فراهانی، رییس اداره محیط زیست پردیس گفته است «از ابتدای سال جاری تاکنون ۱۰ مورد شکایت مردمی در زمینه آلودگی هوا، پسماندسوزی، قطع درختان و آلایندگی واحدهای رنگ کاری به اداره محیط زیست پردیس رسیده است. وی در ادامه بیشترین شکایت های مردمی را مربوط به آلودگی هوا دانسته است».
فراهانی گفته از ۲۰۷ واحد صنعتی، برای ۱۶۷ واحد آلاینده، اخطاریه زیست‌محیطی صادرشده است. البته ایشان نگفتند آن ۴۰ واحد دیگر که اخطاریه نگرفتند آلایندگی نداشتند یا برگه اخطاریه تمام‌شده بوده و به آنها نرسیده. که البته مشکل لاینحلی نیست. اگر اداره محیط‌زیست پردیس چند دستگاه زیراکس بخرد می‌تواند اخطاریه‌های بیشتری تولید کند. نکته جالب اینکه؛ پردیسی‌ها روی ما تهرانی‌ها را با مشکلات متنوع‌شان کم کردند. یعنی هر چه همه خوبان دارند پردیسی‌ها همه را یک‌جا دارند.

واحدهای آلاینده در پردیس، جولان می‌دهند
فراهانی در ادامه افزوده اول اخطار می‌دهیم و در صورت بی‌توجهی واحد آلاینده، به‌سرعت با آنها برخورد می‌کنیم. البته ایشان باز هم نگفتند چطوری برخورد می‌کنند. سلام و احوالپرسی می‌کنند؟ اخطاریه را در پاکت هدیه می‌گذارند و برای چشم‌روشنی به مدیر کارخانه تقدیم می‌کنند؟ از کنارشان رد می‌شوند و آهسته می‌گویند آلایندگی تولید نکن عمو جان؟ به‌هرحال، برخورد هم باید لطیف باشد. یک‌جوری که وقتی متصدیان امر، به سراغ واحدهای آلاینده می‌روند نرم و آهسته بروند مبادا که ترک بردارد، چینی نازک آلاینده‌شان.
البته یک منبع دهن‌لق، به ما گفت برخی از پرونده‌های متخلفان به مراجع قضایی می‌رود اما متخلفان یک عیدی در پاکت می‌گذارند و به مراجع قضایی می‌دهند و بعدازاینکه مقداری از ترافیک مسیر، ناراحت شدند به‌سلامت، به واحد آلاینده‌شان برمی‌گردند و تا دریافت اخطاریه بعدی، به آلایندگی خود ادامه می‌دهند. البته بعضی‌ها هم این کار را زودتر، یعنی تا کار به راهروهای باریک دادگاه‌ها نرسیده، انجام می‌دهند. که خب نوش‌جانِ عیدی گیرنده. آلایندگی، چشممان را کور کند اگر نتوانیم عیدی را به مسئولان خدوم ببینیم. به‌هرحال آلایندگی‌شان مستدام، اخطاریه‌هایتان پابرجا

عضو اینستاگرام گلونی شوید و اخبار روز ایران و جهان را دنبال کنید.
پایان پیام

کد خبر : 51201 ساعت خبر : 10:25 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=51201
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات