وقت پزشکان شهرک‌ساز را نگیریم

وقت پزشکان شهرک‌ساز را نگیریم

پایگاه خبری گلونی، مهدیسا صفری‌خواه: شاید عجیب باشد اما یک وسیله بسیار کوچک و ساده می‌تواند تلفن همراه شما را به یک دستگاه سونوگرافی کوچک و سیار تبدیل کند این دستگاه‌های کوچک حداقل هفت هزار دلار قیمت دارند و به کار تیم‌های پزشکی می‌آیند که در مناطق محروم کار می‌کنند. وقتی قرار است تکنولوژی جان مردم را نجات دهد باید از ابزاری مثل اینها استفاده کند.

با تبدیل گوشی تلفن همراه به دستگاه‌های سنجش فشار خون، قند خون و نوار قلب قرار است میلیون‌ها نفر به زندگی برمی‌گردند. هرچند ما هم شیوه‌های ویزیت مجازی خودمان را داریم. ما در تلگرام پزشک مربوطه را پیدا می‌کنیم بعد در بیمارستان و کلینیک زیبایی او بستری می‌شویم در همان حال بدون رویت پزشک مربوطه عمل می‌شویم و دوباره در تلگرام ویزیت می‌شویم. هیچ‌جایی در دنیا نتوانسته میزان برخورد چهره به چهره بیمار و پزشک را با این سرعت پایین بیاورد.

وقت پزشکان شهرک‌ساز را نگیریم

در حالی‌که دنیا در حال استفاده بهینه از تجهیزات مجازی در جهت خدمت به بیماران است؛ برخی پزشکان در جهت حدف خود در فضای حقیقی سپردن کارها به دست دستیاران و گرفتن ویزیت به اسم خودشان در چارت‌های درمانی و آنلاین شدن در فضای مجازی به‌عنوان ویزیت هستند. در حالی‌که کمبودهای فضای درمانی هنوز هم پابرجاست، برخی از آنها با ویزیت گروهی بیماران تیر خلاص دیگری بر پیکر اخلاق پزشکی می‌زنند. ویزیت‌هایی که در وهله اول نقض حریم خصوصی افراد به‌شمار می‌آید و در وهله دوم فاقد وجاهت قانونی است. بیشترین قصور پزشکی در این نوع ویزیت‌ها دیده می‌شود. آن‌وقت ما از پزشکان انتظار داریم حداقل ۲۰ دقیقه برای ویزیت‌مان وقت بگذارند. وقتی که شاخص جان بیماران با شاخص بازار بورس هنگ‌کنگ و نیویورک و دبی سنجیده می‌شود، اخلاق حلقه گمشده در درمان بیماران می‌شود.

به نظر می‌رسد اگر شیب نزولی اخلاق در برخی پزشکان به‌نام با سرعت زیر صورت بگیرد، تجهیز کردن خودمان با همین آزمایشگاه‌های خانگی و تلفن همراه از ماندن در صف‌های طولانی ویزیت‌های گروهی به‌صرفه‌تر است. شاید فلسفه ساختن آنها هم همین‌است اینکه وقت پزشکانی که شهرک‌سازی می‌کنند یا محموله‌هایشان در گمرگ جا مانده و اعصاب ندارند را خیلی نگیریم! شاید بهتر است تا دیر نشده آنها را بومی کنیم!

عضو اینستاگرام گلونی شوید و اخبار روز ایران و جهان را دنبال کنید.

پایان پیام

کد خبر : 50533 ساعت خبر : 1:38 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=50533
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات