پلاک‌پوشانی از جنس تقلب

پلاک‌پوشانی از جنس تقلب

پایگاه خبری گلونی، مهدیسا صفری‌خواه: داستان پلاک پوشانی و دور زدن دوربین‌های طرح ترافیک هر روز ابعاد تازه‌ای به‌خود می‌گیرد. از باندهای پلاک پوشان که سرقفلی محله‌های پرتردد را در اختیار دارند و حضور بادی‌گاردهایی با موتور سیکلت در پشت ماشین‌ها برای پلاک‌پوشانی تا مخدوش کردن پلاک به‌صورت دستی و استفاده از پارچه آویزان از صندوق عقب برای پوشاندن پلاک‌ها.

حالا هم کندن پلاک‌ها به بهانه تعمیر آخرین ترفند پلاک‌پوشانی هاست. خلاقیت دربند بند این سناریوها و قصه‌های پیش‌فرض موج می‌زند. کاش این دُز خلاقیت را صرف دور زدن قانون نمی‌کردیم، جایی هزینه می‌کردیم که بهره‌اش را داشته باشیم و روی شخصیت‌مان و قضاوت‌های عمومی درباره ما تأثیر مثبتی داشته باشد. بیشتر این پلاک پوشان‌ها همان‌هایی هستند که در روزهای امتحان انرژی‌شان را صرف تقلب می‌کردند، یعنی حاضر بودند یک دستگاه با همان فرمول‌های کتاب فیزیک بسازند که با فلسفه امواج رادیویی تبدیل به یک فرستنده می‌شود اما یک بخش از کتاب فیزیک را هم ورق نزنند و سرسری بخوانند.

پلاک‌پوشانی از جنس تقلب

واقعیت این‌است که خیلی از ما نابغه‌های متقلبی هستیم. انرژی‌مان برای اثبات کردن خودمان در این حوزه وصف ناپذیر و تمام نشدنی است. لذت زندگی قانون‌مند را کم‌کم فراموش می‌کنیم و یادمان می‌رود که این قوانین برای حفاظت از جان خودمان است. پلاک پوشان‌ها با فرهنگسازی و تهدیدهای پلیس قرار نیست عقب بکشند. آن‌ها هر روز دنبال راه جدیدی در پلاک‌پوشانی هستند. دستگاه‌های تازه را به چالش می‌کشند و جریمه‌ها را دور می‌زنند. برای تطمیع آنها باید از روش دیگری استفاده کرد، باید سردسته‌های باندها، سرقفلی‌فروشان، هکرها و همه آنهایی که به صورت هماهنگ به این جریان کمک می‌کنند را شناسایی کرد.

تا وقتی خلاقیت این پلاک‌پوشان‌ها فروکش نکند، رؤیای داشتن شهری بی‌ترافیک و آلودگی هوا دیرتر محقق می‌شود. باید محدودیت‌های قابل اغماض را در مسیرهای پرتردد برداشت. ناوگان حمل‌و نقل عمومی را تجهیز کرد. از حداکثر توان حمل‌ونقل با قیمت‌های پایه استفاده کرد. وقتی مردم در ترافیک گره خورده جا نمانند پلاک‌پوشان‌ها هم عقب می‌کشند. آن‌ها روی کور بودن گره این ترافیک بیش از حد حساب باز کردند باید با یک برنامه جامع شهری، غافلگیرشان کرد.

عضو اینستاگرام گلونی شوید و اخبار روز ایران و جهان را دنبال کنید.

پایان پیام

کد خبر : 50505 ساعت خبر : 1:38 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=50505
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات