پویش‌های محیط‌زیستی بدون فاز

پویش‌های محیط‌زیستی بدون فاز

پایگاه خبری گلونی، مهدیسا صفری‌خواه: فاز دوم پویش «از خودمان شروع کنیم …» در ورودی غربی پایتخت با هدف کاهش آلودگی هوا و حجم ترافیک در کلانشهر تهران برگزار شد. همین اول کار باید بگویم این پویش‌ها مقطعی نیست مثل اینکه بگوییم تصمیم داریم برای سلامت خودمان از آبان تا اسفند غذای چرب نخوریم، ورزش کنیم و مراقب سلامت روان‌مان هم باشیم، بعد کل تیر و مرداد امسال خودمان را ببندیم به خبرهای قتل و تجاوز، پیتزاهایی با پنیر اضافه و دمبل‌ها را هم رها کنیم یه گوشه از اتاقی که مثلاً اتاق ورزش است. به آبان نمی‌رسیم تا برنامه‌های جامع‌مان را شروع کنیم اگر هم برسیم درصد زیادی از سلول‌های جوانمان را در هم تیرو مرداد تلف کرده‌ایم.

پویش‌های محیط‌زیستی هم نباید فاز داشته‌باشن، فاز اول، دوم، سوم و هزار بیست و یکم. باید تبدیل به یک جریان مانا در میان روزمرگی‌هامان. با این کمپین‌ها باید زندگی کرد، سه‌شنبه‌های بدون خودرو را وصل کرد به روزهای زوج یا فرد بدون خودرو. زمین سبز و هوا پاک باید یک مطالبه همیشگی باشد، نه منحصر به یک برهه زمانی.

پویش‌های محیط‌زیستی بدون فاز

خبر خوب این‌است که تک‌سرنشین‌ها خیلی وقت است که دیگر آدم‌های باکلاس جامعه محسوب نمی‌شوند، خبر بد این‌است که آلودگی، ذرات گردو غبار و کارخانه‌های آلاینده و خودروسازهایی که از تعهدها شانه خالی می‌کنند هنوز هم وجود دارند. پویش‌های از خودمان شروع می‌کنیم را باید بسط داد به همه اصناف و اقشار جامعه به همه شهرها،نه الزاماً کلانشهرها. هنوزهم برای خیلی‌هایمان این داستانِ ساختن دنیا، جز ده‌ داستان کوتاه برتر ذهنی‌است؛ همانی که کودکی که می‌خواهد پازل دنیا را کامل کند از کنار هم گذاشتن قطعات تصویر خودش شروع می‌کند و به این فرجام خوش می‌رسد که خودت را که بسازی جهانت هم ساخته می‌شود. تکرار این داستان در ذهنمان یعنی هنوز هم دغدغه داریم و رخوت زندگی همه توانمان را در هم نشکسته.

فاز دوم پویش از خودمان شروع کنیم در راه‌ است، دغدغه‌های خودمان را به زبان طنز و نثر و اجرا و پرفورمنس و گرافیک می‌شود به آن اضافه کرد اما مهم این‌است که در ذهنمان کلید این شروع دوباره را زده باشیم وتصمیم بگیریم آنر را زندگی کنیم!

عضو اینستاگرام گلونی شوید و اخبار روز ایران و جهان را دنبال کنید.

پایان پیام

 

کد خبر : 48295 ساعت خبر : 1:07 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=48295
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات