چک‌های سپید و مدارس دولتی

چک‌های سپید و مدارس دولتی

نماینده مردم شاهین‌شهر در مجلس شورای اسلامی گفت: «مسئولان برخی از مدارس دولتی، خلاف قانون اساسی برای ثبت‌نام دانش‌آموزان ۷۵۰ هزار تومان دریافت می‌کنند، در حالی‌که دریافت هزینه برای ثبت‌نام در مدارس دولتی خلاف اصل ۳۰ قانون اساسی است.»

به گزارش پایگاه خبری گلونی، راستش را بخواهید آقای نماینده، ظاهراً با شما خوب حساب کرده‌اند. شاید شمار را شناخته‌اند و تخفیف هم داده‌اند. اینجا برای یک‌سال ثبت‌نام در مدارس دولتی باید سه میلیون تومانی شهریه بدهی، نقد؛ بدون اینکه کارت به‌کارت کنی و ردی برای شکایت باقی بگذاری. بعد هم باید وانمود کنی که این هزینه را صرف کلاس‌های فوق‌برنامه کردی وگرنه از کارنامه خبری نیست. شکایت به سامانه‌های آموزش‌وپرورش هم فایده‌ای ندارد، انگار گوششان از شنیدن این شکایت‌ها پر شده‌است. تازه هزینه سرویس مدرسه را هم جدا حساب می‌کنند. همه آن دانه درشت‌ها را هم سوا می‌کنند برای روز مبادا.

چک‌های سپید و مدارس دولتی

به آنها دکترای افتخاری عضویت در انجمن اولیا و مربیان هم می‌دهند. اجازه می‌دهند آنها بقیه را متقاعد کنن که این هزینه‌ها به نفع بچه‌هاست مثلاً باعث می‌شود خدمات بهتری از مدرسه بگیرند. تمکن مالی خانواده‌ها هم اصلاً مهم نیست، آن‌ها ترجیح می‌دهند بچه‌های کلاس یک‌دست‌تر باشد، این خودبه‌خود باعث تعدیل هزینه‌ها می‌شود. انگار نه انگار که برای برخی همین چندصد هزار تومان هم مثل یک چک سپید امضاست. معلوم نیست روزانه چند خانواده از همین میانه راه بُریده‌اند، قید تحصیل بچه‌ها را زدند و آنها را برگرداندند به همان چهارراه‌های شلوغ برای فروش گل و آدامس و دستمال کاغدی. آن‌ها مطمئن هستند که خیریه‌ها به داد این بچه‌ها می‌رسند اگر همه این بچه‌ها هم شناسایی نشوند درصدی که خوش شانس هستند به‌همت همین خیریه‌ها برمی‌گردند پشت همان نیز و نیمکت‌ها و بوی کتاب تازه همه رؤیاهای کودکیشان را از نو می‌سازد. باید خوش‌شانس باشند تا در هیاهوی چهارراه‌های شلوغ پیدایشان کنی واز علاقه‌شان به درس خواندن بگویند و تو باور کنی این یک فرصت حقیقی برای خوب بودن است. یک فرصت حقیقی برای اینکه ثابت کنی با نشستن زیر وای‌فای و غر زدن به جان سیستم آموزشی این مشکلات حل نمی‌شود. باید به دل خیابان‌ها بزنی و اجازه ندهی فرصت کودکی این بچه‌ها بی‌رحمانه هدر برود و جیب خالی والدینشان حق تحصیل را از آنها بگیرد.

عضو اینستاگرام گلونی شوید و اخبار روز ایران و جهان را دنبال کنید.

پایان پیام

 

کد خبر : 49064 ساعت خبر : 9:36 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=49064
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات