گلونی

معاینه فنی یا کنکور ماشین‌ها

معاینه فنی یا کنکور ماشین‌ها

معاینه فنی یا کنکور ماشین‌ها

پایگاه خبری گلونی، سردار مهماندار؛ رئیس پلیس راهور تهران گفت: «خودروهایی که فاقد معاینه فنی هستن، روزی پنجاه هزار تومان جریمه می‌شن.»

طرف یه جوری از زیر معاینه فنی درمی‌ره که انگار قراره رتبه کنکور امسالش رو رسانه‌ای کنن. بعد هم دنبال یه آشنا واسه گرفتن برگه معاینه فنی می‌گرده برای همینه که خیلی از مراکز معاینه فنی تا سه سال پیش بودن و حالا دیگه نیستن، از بس که فک‌وفامیل و آشنا بهشون رو انداختن که آقا این برگه ما رو امضا کن. با ترمز بریده هم انتظار دارن که ماشینش از این مرحله با موفقیت رد بشه.

معاینه فنی یا کنکور ماشین‌ها

معاینه فنی برای خیلی‌ها یه چالش بزرگه که برای در رفتن از زیرش بهونه‌های عجیب‌و غریبی میارن. اول از شلوغی صف‌هاش می‌گن که با درایت راهنمایی رانندگی و افزایش تعداد مراکز، این بهونه رو از خیلی‌ها گرفتن، حالا بماند که یه صف دوساعته می‌تونه جونتون رو نجات بده، بالاخره همیشه که مرگ مال همسایه نیست. بهونه بعدی‌شون نداشتن مرخصی ساعتیه، حالا تو اگر کارت به یکی از همین‌ها تو یه اداره بیفته کل هفته رو تو مرخصی ساعتی هستن.

به‌زور جریمه‌ها هم نمی‌شه بعضی‌ها رو متقاعد کرد که از حجم آلایندگی هوا کم کنن، نه به‌خاطر ما و شما به‌خاطر خودشون و بچه‌هایی که قراره تو این هوا به مدرسه برن. کاش از یه‌جایی به‌بعد چشمشون دنبال لکه‌های سیاه تو آسمون واسه پیچوندن مدرسه نباشه. در هر حال این معاینه فنی رو جدی بگیرین، ترافیک ۳۰ درصد افزایشی ماه مهر رو هم جدی بگیرین تو این ترافیک هی قراره ترمز بزنین و کلاچ بگیرین و هی هوا رو آلوده کنین. حالا که دعوای کاتالیست‌ها بین محیط‌زیست و خودروسازها و راهنمایی و رانندگی تموم شدنی نیست خودمون یه‌کاری برای این هوای آلوده بکنیم. نذاریم نفس کشیدن تو این هوا عادت‌مون بشه، باور کنین راه انداختن اون خط سیاه پشت سر ماشین‌تون هیچ منفعتی که براتون نداره، بلکه نفرین و ناله خیلی‌ها رو هم ضمیمه می‌کنه به روزهاتون. شما یه معاینه فنی برو ما قول می‌دیم که خیلی به‌جیبتون فشار نیاره. بالاخره از موتور پیاده کردن که گرون‌تر در نمیاد!

عضو اینستاگرام گلونی شوید و اخبار روز ایران و جهان را دنبال کنید.

پایان پیام

خروج از نسخه موبایل