آدم‌های پلاستیکی تجزیه‌ناپذیر

آدم‌های پلاستیکی تجزیه‌ناپذیر

به گزرش پایگاه خبری گلونی، علی‌اشرف نظری؛ دانشیار علوم سیاسی دانشگاه تهران گفت: «ایران مقام اول را در انجام عمل‌های زیبایی دارد. همچنین خانواده ایرانی از نظر رشد مصرف لوازم آرایشی صاحب رتبه سوم در سطح جهان است. این در حالیست که رتبه ایران از لحاظ مصرف لوازم بهداشتی و آرایشی در خاورمیانه، دوم و هفتمین کشور رکورددار دنیا در این رابطه ست.»

به رتبه‌های اول تا سوم، سرانه مصرف دارو و سرانه تجویز ام‌آرآی و سونوگرافی و سرانه بالای مرگ‌ومیر جاده‌ای را هم در کنار مدال طلاها و برنزها و دیپلم افتخارهایمان باید اشاره کنیم مصرف‌گرایی بلای جانمان شده برای تغییر فرهنگ آن آماده نیستیم و هر روز در جاذبه‌های آن بیشتر از قبل حل می‌شویم. سرانه همین لوازم آرایشی و عمل‌های جراحی از به‌صدا درآمدن زنگ خطرهای بزرگتری خبر می‌دهد و اینکه ما به خودمان قانع نیستیم و هنوز راه راضی نگهداشتن خودمان را بلد نیستیم.

آدم‌های پلاستیکی تجزیه‌ناپذیر

عمل‌های جراحی بیش از حد استاندارد از کمبودهای حوزه فرهنگی‌مان خبر می‌دهد از اینکه برای آراستن ذهن‌هایمان کاری نمی‌کنیم. صف‌های طولانی عمل‌های جراحی از تقاضاهای بالا برای عرضه این خدمات خبر می‌دهد. نتیجه‌اش را هم در به‌وجود آمدن قشر خاصی می‌بینیم که خوراک رسانه‌ای داب‌اسمش‌ها و کل‌کل‌های فضای مجازی‌ان. آن‌ها را به باد انتقاد می‌گیریم و هر روز بیشتر شبیه آنها می‌شویم. برای شبیه شدن به آنها رد همه عمل‌های جراحی‌شان را دنبال می‌کنیم. کاش پیش از این عمل‌های غیرضروری فرصت مشاوره را از خودمان نمی‌گرفتیم. باید چیزی سرجایش نباشد که نتیجه این عمل‌ها دور شدن از خود واقعی‌مان می‌شود. ما برای پذیرش خودمان آماده نیستیم و همه اینها باعث می‌شود در چرخه باطل جراحی‌هایی با پایان باز بیفتیم. تبدیل به آدم‌های سیلیکونی و پلاستیکی شده‌ایم، خودمان را در یک برش از زندگی گم کرده‌ایم و حالا در برش دیگری از آن با شمایلی دیگر به دنبال خودمان هستیم. کاش لااقل خودمان می‌دانستیم از جان خودمان چه می‌خواهیم؟!

عضو اینستاگرام گلونی شوید و اخبار روز ایران و جهان را دنبال کنید.

پایان پیام

کد خبر : 53947 ساعت خبر : 2:36 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=53947
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات