آمادگی برای خانه‌خراب‌شدن

پایگاه خبری گلونی، ارژنگ حاتمی: متاسفانه دیده شده‌است که برخی افراد هنگامی‌که شنیده‌اند مدیرکل نوسازی مدارس استان تهران گفته‌است: «هزار مدرسه استان تهران استحکام ندارند.» ترس به دلشان راه داده و شاکی شده‌اند که چرا؟ و این درحالی‌است که همگان می‌دانند هدف از مدرسه رفتن بچه‌ها این است که برای زندگی آینده‌یشان و حضور در اجتماع آماده شوند و این عدم استحکام مدارس فایده‌هایی غیرقابل کتمان دارد.

فایده اول: این روزها اکثر زوج‌های جوان اگر مادر و پدر مایه‌داری نداشته باشند، مجبورند چند سالی از ابتدای زندگی مشترکشان (و شاید هم چند سالی تا به زندگی‌یشان باقی‌مانده) مستاجر باشند و خب خانه ای که آدم در آن مستاجر است اکثر خانه‌های کهنه ساختی هستند که هر لحظه احتمال فرو ریختن سقف بر سر موجر وجود دارد. عدم استحکام مدارس باعث می‌شود دانش‌آموز هر لحظه تصور کند «مدرسه‌خراب» خواهد شد و با این شیوه، این فرد در آینده در خانه‌اش هم هر لحظه آمادگی با «خانه‌خراب» شدن را دارد.

فایده دوم: حتی اگر طرف صاحبخانه هم باشد و منزلش نوساز؛ با توجه به مهندسی‌ساز بودن اکثر خانه‌ها، احتمال «خانه‌خراب» شدن صاحبخانه هم وجود داد. به نظر شما بهتر نیست افراد برای خراب شدن خانه‌هایشان از پیش آمادگی داشته باشند؟
به همین خاطر پیشنهاد می‌شود دیگر مدارسی که استحکام دارند را هم بی‌استحکام کنیم تا همه دانش‌آموزان در سال‌های آتی که بزرگتر شدند، آمادگی خانه‌خراب‌شدن را داشته باشند.

پایان پیام

 

کد خبر : 53515 ساعت خبر : 10:29 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=53515
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات