ادارات دولتی و حل مشکل پیاده‌روی در کشور

پایگاه خبری گلونی، مهدیسا صفری‌خواه: به‌لطف تکنولوژی‌های تازه تعداد قدم‌هایمان را هم می‌توانیم با دنیا به‌اشتراک بگذاریم، شاید باعث شود یک کارزار جهانی راه بیفتد با عنوان هشتگ از پیاده‌روی نترسیم.

یک کاربر متوسط روزانه ۴۹۶۱ مرتبه گام بر می‌دارد. بیشترین تعداد قدم به هنگ کنگ تعلق دارد که مردمانش روزانه به طور میانگین ۶۸۸۰ گام بر می‌دارند. پس از آن چین قرار دارد با ۶۱۸۹ قدم و سپس اوکراین با ۶۱۰۷ گام. کشورهایی که کمترین تعداد گام را در روز داشتند عبارتند از مالزی با ۳۹۶۳ قدم، عربستان سعودی با ۳۸۰۷ گام و اندونزی با ۳۵۱۳ قدم. بدون در نظر گرفتن ۴۶ کشوری که حداقل ۱۰۰۰ کاربر دارند باید بگوییم که ایالات متحده با تعداد ۴۷۷۴ گام در روز به طور متوسط رتبه ۳۰ را به خود اختصاص داده است.

کسی از آمار پیاده‌روی ما ایرانی‌ها خبر ندارد. شما که غریبه نیستید ما از پیاده‌روی طفره می‌رویم، اصلاً به چشم ورزش به آن نگاه نمی‌کنیم. برای پیاده‌روی پی آن شنبه ایده‌آل و رؤیایی هستیم. اصلاً برای همه کارهای مهم در زندگی دنبال همان شنبه هستیم که ظاهراً در هیچ تقویمی جای ندارد اما اگر قرار بود به ازای هر ۵۰۰۰ قدم اسممان جایی ثبت شود؛ وام بدهند، یا قرعه‌کشی کنند، معطل نمی‌کردیم. قید تاکسی‌های تلفنی و اینترنتی را می‌زدیم، دیگر یک تک‌سرنشین تنها نبودیم که مقصر اصلی گره کور ترافیک و آلودگی هواست. وقتی قرار نیست هیچ استوری از پیاده‌روی‌ها در اینستاگرام داشته باشیم و این کار مغایر با هشتگ لاکچری‌هایی است که تا به‌حال پای پست‌هایمان زدیم، اصلاً برای چه باید پیاده برویم. ما جیره پیاده‌روی‌های سالیانه‌مان را در ادارات دولتی به‌جا می‌آوریم. وقتی که کارمان برای بیمه بیکاری، بیمه زایمان، دیه، وام بانکی جایی گیر می‌کند، به‌جز پیاده‌روی حتی کوه‌پیمایی و صخره‌نوردی هم می‌کنیم آن‌هم برای گرفتن یک امضاء از کسی که همیشه در مرخصی ساعتی‌است. از فردا کافی است قدم شمارهایتان را در یکی از همین ادارات به راه بیندازید، بعد می‌بینید که هنگ‌کنگی‌ها هنوز به گرد پایتان هم نمی‌رسند.

پایان پیام

کد خبر : 51960 ساعت خبر : 1:15 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=51960
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات