از استوری‌ها برق بگیریم

پایگاه خبری گلونی، مهدیسا صفری‌خواه: یک گروه از محققان چینی، با استفاده از اصولی مشابه با نیروگاه‌های برق آبی بزرگ، یک نانوژنراتور کوچک ایجاد کرده‌اند که می‌تواند به طور بالقوه در داخل رگ جای گرفته و از جریان خون برق تولید کند.

در حالی‌که که ما برای خریدن نانو جوراب‌ها تو مترو دل‌دل می‌کنیم و سه تا ایستگاه رو می پیچونیم تا قیمت واقعی‌ش بیاد دستمون چینی‌ها گوی سبقت رو از ژاپنی‌ها در هر حوزه‌ای ربودن و از هر چیزی برق تولید می‌کنن. اونم وقتی‌که ما فقط به تولید برق سنتی اعتقاد داریم، یعنی تا ژانراتورو و توربین واقعی نباشه و نیروگاه واقعی هم وجود نداشته‌باشه برامون وجود برق توجیهی نداره. در حالی‌که از خیلی چیزها می‌شه به سبک ژاپنی‌ها و چینی‌ها برق تولید کرد چون به لطف فضای مجازی، فراوونی اونها هم بیشتر قابل رؤیته.

مثلاً می‌تونیم از ترافیک بزرگراه همت غرب به شرق حول و حوش ساعت ۶ تا ۸ شب برق بگیریم یا از استوری گذاشتن بعضی‌ها که گاه و بیگاهه برق بگیریم، یا از ژن خوب بعضی دیگه می‌تونسیم برق بگیریم این‌جوری از چینی‌ها هم یه مرحله جلو می‌افتادیم و دیگه باهامون کل‌کل نمی‌کردن که داداش ما از خون هم برق می‌گیریم. از فالوئرهای بالای ۲۰کا هم می‌شه برق گرفت یا از موج ایسلندی تو ورزشگاه‌ها یا از سونامی فارغ‌التحصیلان بیکار؛ یعنی هرچیزی که تا امروز به چشم تهدید بهش نگاه می‌کردیم می‌تونه با این نسخه تبدیل به بهترین فرصت بشه.

در همین راستا از شما هموطن عزیز هم می‌خوایم زمان اجرایی شدن این طرح‌ها در مصرف‌برق صرفه‌جویی کنین که پس‌فردا منت سلبریتی‌ها و آدم‌های مشهور به سرتون نباشه که با بروز هر خاموش بهتون یادآوری کنن که ما کلی حاشیه ساختیم و تو اینستاگرام پُست گذاشتیم تا شما برق داشته‌باشین در ضمن فیش برقتون رو هم به‌موقع پرداخت کنین وگرنه اونهایی که تو ورزشگاه موج مکزیکی و ایسلندی می‌رن مجبورن تا آخر عمر همونجا قرنطینه باشن و به کارشون تا رسیدن به صادرات برق با قدرت ادامه بدن!

پایان پیام

کد خبر : 53791 ساعت خبر : 8:24 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=53791
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات