استانداردسازی حقوق پرسنل اورژانس را جدی بگیرید

به گزارش پایگاه خبری گلونی، دکتر قاضی‌زاده هاشمی، وزیر بهداشت گفت: «طی چهارسال گذشته، تلاش کردیم هم از لحاظ تجهیزات و هم استانداردسازی زیرساخت‌ها، کیفیت خدمات اورژانس را ارتقاء دهیم. راه‌اندازی ۳۲ پایگاه اورژانس هوایی، به‌کارگیری ۲۴۰۰ دستگاه آمبولانس پیشرفته در سطح کشور و ۲۰۰ دستگاه موتور آمبولانس در کلان شهر تهران، ساخت و گسترش ۱۲۵ بخش اورژانس در بیمارستان‌های تروما، افزایش ۱۵۰۰ تخت اورژانس و بهسازی و استانداردسازی ۱۸۰ بخش اورژانس در سراسر کشور از نمونه این تلاش‌هاست اشاره کرد.»

افزایش بُرد خدمات اورژانس تا روستاها و راه‌اندازی اورژانس روستایی برای مراحل پیش بیمارستانی را هم نباید در دولت نادیده گرفت. اورژانس‌ها به لحاظ کیفیت خدمات در حال گسترش هستند اما آنچه هنوز قابل لمس نیست، کم کردن بار خدمات و تقسیم آن با نیروهای بیشتر است. وعده‌های جذب نیرو در وزارت بهداشت همیگشی است و آزمون‌ها هم نشان می‌دهد وزارت بهداشت در جذب این نیروها مصمم است اما گستردگی و توزیع این نیروها منصفانه نیست. تمایل به کار کردن در اورژانس هم به دلیل بار سنگین روحی همیشه کمتر از بخش‌های دیگر بیمارستانی است.

نظام هدفمند تحول سلامت شاید با افزایش کارانه‌ها و پرداخت آنها به پرستاران و پرداخت به موقع حقوق نیروهای شرکتی و خدماتی بتواند چالش‌های اقتصادی آنها را از بین ببرد. واقعیت این است که تلاش اورژانسی‌ها با حداقل حقوق باعث می‌شود انگیزه‌های مالی به موازات فعالیت شدید بدنی آنها را از پا در بیاورد. شاید همه این تلاش‌ها تا وقتی که حقوق‌های پرسنل اورژانس متعارف‌تر شود جواب ندهد. دبیر هیئت مدیره نظام پرستاری تهران سال گذشته در آستانه ۲۶ شهریور روز ملی اورژانس پیش‌بیمارستانی گفت: «اورژانس تهران ۴۰۰ پرسنل شرکتی دارد که حتی کارانه هم به آن‌ها تعلق نمی‌گیرد و حقوق دریافتی آن‌ها شامل حقوق ماهان و اضافه‌کار است که برای ۲۴۰ ساعت کار ماهانه زیر ۲ میلیون تومان دریافتی دارند که این میزان دریافتی با هیچ عقل و منطقی قابل توجیه نیست.» این در حالی است که قانون افزایش کارانه دو برابر پرسنل اورژانس ۱۱۵ در سال ۹۴ قرار بود اجرایی شود. شاید بهتر است بگوییم مسیر استانداردسازی اورژانس از استانداردسازی حقوق پرسنل آن می‌گذرد.

پایان پیام

کد خبر : 54024 ساعت خبر : 11:49 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=54024
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات