استخدام معلمان فابریک کارخانه

استخدام معلمان فابریک کارخانه

پایگاه خبری گلونی، مهدیسا صفری‌خواه: وزارت آموزش‌وپرورش در بخشنامه‌ای شرایط و ضوابط جذب معلمان و نداشتن ابتلا به بیماری‌ها را اعلام کرد که از جمله آنها می‌توان به نداشتن کمتر از ۲۰ دندان، سنگ کلیه، آلزایمر، نداشتن لهجه غلیظ و نکشیدن سیگار و قلیان اشاره کرد.

استخدام معلمان فابریک کارخانه

این‌ها تنها بخش کوچکی از ضوابط استخدامی معلمان است، بیماری‌های پوستی، ضایعات و سوختگی در دست‌ها، قد کوتاه، چاقی و لاغری مفرط، انواع سرطان‌ها، کیست و اختلالات روانی هم جز این تبصره‌های منع استخدام هستند، چندین صفحه پیوست که اغلب آنها بیماری‌های نادری هستند اما عمومیت برخی از آنها هم عجیب است. آموزش‌وپرورش با شتاب زیادی در حال ترمیم بخش‌ها و بدنه‌های آسیب‌دیده خود است و از همه مهم‌تر او به آدم‌های سالم برای تدریس نیاز دارد، به‌نظر می‌رسد هنوز هم حرف و شعارها درباره قوانین استخدامی افراد کم‌توان قرار نیست اجرایی شوند. باید برای برخی از این بیماری‌ها قوانین تازه نوشت. روی ابعاد بیماری‌های روحی و روانی آن باید بیشتر از قبل اصرار داشت تا شاهد حضور معلمانی که برای تنبیه دانش‌آموزان از روش‌های قرون وسطایی استفاده می‌کنند، نباشیم؛ اما داشتن لهجه غلیظ علی‌رغم تلاش دولت برای تدریس زبان مادری در مدارس، عجیب وقابل تأمل است.

به‌نظر می‌رسد آموزش و پرورش می‌خواهد مخاطبان آزمون‌های استخدامی را به نوعی کاهش دهد. بعید نیست اگر سال‌های بعد این قوانین را هم به ممنوعیت‌های استخدام اضافه کند:

– ممنوعیت استخدام متولدین، مهر، فروردین و آذر به دلیل خصومت شخصی، وزیر با آنها
– ممنوعیت استخدام کسانی که سه بار پشت هم نمی‌توانند بگویند تاجر چه تجارت می‌کند، به تو که چه تجارت می‌کند و قوری گل قرمزی قل‌قل می‌کند به استناد بند نداشتن اختلالات تکلمی
– ممنوعیت استخدام آنهایی که تقاضای حقوق به موقع و کارانه دارند.
– ممنوعیت استخدام افرادی با نام‌های خانوادگی فراوان به دلیل ایجاد اختلال در سیستم عصبی دانش‌آموزان

به‌نظر می‌رسد بعد از خواندن بخش‌هایی از این قوانین باید به آموزش‌وپرورش بگوییم: «داداش تعارف نداریم که، اگه دلت نمی‌خواد نیرو بگیری پس واسه چی آزمون می‌ذاری؟!»

عضو اینستاگرام گلونی شوید و اخبار روز ایران و جهان را دنبال کنید.

پایان پیام

کد خبر : 52082 ساعت خبر : 8:33 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=52082
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات