انقراض یوز ایرانی و خشک شدن تالاب‌‌ها مبارک

انقراض یوز ایرانی و خشک شدن تالاب‌‌ها مبارک

پایگاه خبری گلونی، رضا ساکی: خبرهای امروز را با هم مرور می‌کنیم:

خبر اول درباره خشکسالی است. خشک شدن تالاب‌های یازده هزار ساله لرستان،‌ تالاب لَپوی مازندران و حضور پررنگ لودرها در تالاب گُمیشان گلستان را به همه هم‌وطنان عزیز تبریک و تهنیت عرض می‌کنم. امیدوارم که به‌زودی شاهد تبدیل شدن کل تالاب‌های کشور به زمین کشاورزی برای کاشت سیب‌زمینی باشیم. همچنین از همه دستگاه‌های اجرایی که شبانه‌روز مشغول از بین بردن طبیعت ایران هستند تشکر و تقدیر ویژه می‌کنیم. از آقای کلانتری رئیس سازمان حفاظت محیط زیست که آبی پاکی را درباره محصولات تراریخته روی دست دوستداران محیط زیست ریختند ممنونیم. کارشناسان پیش‌بینی می‌کنند آقای کلانتری حداقل چهار سال زمان نیاز دارد تا متوجه بشود وزیر کشاورزی نیست! ان‌شاالله که چهار سال بیشتر طول نکشد.

خبر دوم درباره روز یوز ایرانی است. پیشاپیش انقراض این گونه جانوری را خدمت همه هم‌وطنان عزیز تسلیت عرض می‌کنیم. به هر حال چیزی که مهم است این است که یک سری یوز نر سیبیلو روی دستمان مانده که چند سال است دربه‌در دنبال زن می‌گردند و پیدا نمی‌کنند. البته ما امیدواریم که عاقبت یوز ماده‌ای پیدا بشود اما اگر نشد زیاد نگران نباشید مسئولان به هر حال انقراض یوز را یک طوری توجیه می‌کنند که هم یوزها و هم ما مردم شرمنده مسئولان بشویم.

خبر سوم درباره گردشگری است. رئیس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری گفت: «با ورود هر گردشگر به کشور هزار و ۲۰۰ دلار ارز معادل ۳۰ بشکه نفت وارد کشور می‌شود.» آقای رئیس این را می‌دانیم که ورود گردشگر به کشور چقدر خوب است شما بگو چه طور گردشگر وارد کنیم. یعنی شما آمده‌اید که گردشگر وارد کنید وگرنه این آمار و ارقام رو خودمان بهتر بلدیم.اصلا می‌‌خواهید شمار آمار بدهید ما برویم گردشگر وارد کنیم؟

خبر چهارم اما درباره تیم ملی فوتبال است. درباره کی‌روش است. درباره بازیکنان تیم ملی است. خدا خیرتان بدهد که این قدر امنیت روانی برای ما ایجاد کردید. یعنی همین بازی امروز با کره را در حالی نگاه کردم که دست و پایم از استرس یخ کرده بود. خدا خیرتان بدهد که کار را به اما و اگر و شاید و هفته آخر نکشاندید. چقدر خوب می‌شد که مردم و مسئولین کار تیمی را از تیم ملی فوتبال و کار فردی را از حسن یزدانی یاد می‌گرفتند. این طوری واقعا کشور گلستان می‌شد.

پایان پیام

کد خبر : 52788 ساعت خبر : 6:42 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=52788
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات