بازار داغ مسافرت‌های خارجی

بازار داغ مسافرت‌های خارجی

پایگاه خبری گلونی، مهدیسا صفری‌خواه: عبدالرضا مهاجری‌نژاد؛ مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و حمایت از توسعه معاونت گردشگری با اشاره به آمار مسافرانی که در پنج ماه نخست امسال به خارج از کشور سفر کرده‌اند، گفت: «سه میلیون و ۴۷۴ هزار و ۶۹۲ نفر در پنج ماه نخست امسال از ایران خارج شده‌اند که این تعداد در مدت زمان مشابه سال گذشته، ۲ میلیون و ۸۷۵ هزار و ۲۰۳ نفر بوده است.»

به سبد چشم‌وهم چشمی‌هایمان، این مسافرت‌های خارجی هم اضافه شدند؛ حتی جنگ در کشورهای همسایه مانند ترکیه هم از حجم این مسافرت‌های خارجی کم نکرده. حراج‌های آخر فصل آنها را به گشت‌و گذار در کشور ترجیح می‌دهیم اما همه آنهایی که بانی صنعت گردشگری در کشور هستند باید بدانند که خودشان مقصرند. گرانی پروازهای داخلی و هتل‌های همیشه خالی با قیمت‌های نجومی که به جای مهمان‌نوازی از مسافران انتقام می‌گیرند باعث می‌شود مقصدهای گردشگری ما از شهرهای داخلی به سمت خارج از کشور تغییر کند.

برای رقابت با کشورهایی با وجهه خوب گردشگری باید بیش از اینها خودمان را مجهز کنیم، تنها با اکتفا به جاذبه‌های توریستی اقلیمی و تنوع و پراکندگی آنها نمی‌توان صنعت گردشگری کشور را نجات دهیم. صنعت گردشگری هم قربانی توجیهاتی مثل مرغ همسایه غاز است‌؛ شده‌است. هرچند توجیه مالی؛ بهترین حربه دفاع گردشگرانی است که قبل از شناختن کشورشان، کشورهای همسایه را تمام قد می‌شناسند. برنامه‌های کلان آنها برای جذب گردشگرها جواب داده‌است، آن‌ها می‌دانند پکیج‌های توریستی خود را با چه قیمتی ارائه بدهند که مناسب با سلایق مختلف باشد، کاری که ما هنوز نتوانستیم بر یک برآورد منطقی آن را انجام دهیم، در حالی‌که ما به آزمون و خطای قیمت پلیط پروازهای نقاط توریستی و هزینه تورها می‌پردازیم، همسایه‌ها راه را تا پایان رفته‌اند و حالا دنبال رنگ و لعاب‌های بیشتر به بسته‌های توریستی خود هستند. سهم ایران از صنعت گردشگری خود تنها یک درصد است، برای افزایش این سهم نیاز به جلب نظر مخاطبان داخلی هم داریم، نباید همه تخم‌مرغ‌های گردشگری را در سبد توریسم‌های خارجی بچینیم.

پایان پیام

کد خبر : 53934 ساعت خبر : 2:36 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=53934
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات