بررسی داستان فیلم اوکجا

پایگاه خبری گلونی، نگار فیض‌آبادی: فیلم اوکجا روایت دختری به نام میجا است که با خوکی غول‌پیکر زندگی می‌کند. به‌ندرت پیش می‌آید که موضوع محیط‌زیست، حقوق حیوانات و عادات غذایی مردم، طرح فیلمنامه آثار سینمایی باشد. درحالی‌که دنیای سرمایه‌داری، نگاه طمع‌ورزی را با عمل زیاده‌خواهی‌اش، سِت کرده است ما شاهد یک فیلم واقعی هستیم. فیلم از دست رفتن محیط‌زیستمان. بسیاری از ما، نویسندگان فیلمنامه مرگ طبیعت هستیم و با شتاب هر چه بیشتر، محیط‌زیست را به سمت نابودی، کارگردانی می‌کنیم.

در تمام دنیا سخن از چه بپوشم، چه بخورم، و چه مصرف کنم به میان می‌آید اما کمتر تصمیم می‌گیریم که با نگاه تک‌بُعدی‌مان خداحافظی کنیم و بپرسیم «چگونه» مصرف کنم که کمتر آسیب برسانم. پرسش از چگونگی‌ها دغدغه انسان امروز نیست که این‌گونه به سمت بهره‌برداری‌های افراطی از طبیعت پیش می‌رود. واقعیت این است که دیدگاه خودمحورانه در جهان، بازار داغ‌تری دارد. این بار کارگردان فیلم، شهر نیویورک را نشانه گرفته است تا نشان دهد چگونه بحران مواد غذایی می تواند باعث دغدغه شهری شود که آن را با امکانات فوق العاده‌اش می شناسیم.

در طول این فیلم، شاهد روایت جذابی از شیوه انتخاب آدم‌ها هستید. اینکه هر کسی، حاضر است چه چیزی را با چیز دیگری تاخت بزند؟ هزینه این انتخاب‌ها چیست؟ نقش من برای رقم زدن تغییر سرنوشت ما چیست؟ ما چه همسایگانی برای سایر زیستمندان هستیم؟ اینها فقط گوشه‌ای از سوالاتی هستند که می‌توانید با تماشای یک داستان ماجراجویانه‌ای که با رگه‌هایی از ژانر اکشن و درام همراه است را پیدا کنید.

این فیلم محصول آمریکا و کره جنوبی است که در سال ۲۰۱۷ به کارگردانی بونگ‌جون‌هو ساخته شده و ۵۰ میلیون دلار هزینه صرف تولید آن شده است. اوکجا توانسته امتیاز ۷٫۵ از ۱۰ را از سوی تماشاگران کسب کند. شما در این فیلم، نه‌فقط شاهد صحنه‌های فوق‌العاده جذاب علاقه یک دختر به حیوانی بزرگ جثه در قالب جلوه‌های ویژه هستید بلکه از تماشای نوعی انسان‌دوستی که در فیلم به نمایش درمی‌آید، شگفت‌زده خواهید شد. هم‌نشینی بیم و امید در داستان، قوه جستجوگری شما را فعال می‌کند تا مجاب شوید که دو ساعت از وقت خودتان را به‌به دیدن اوکجا اختصاص دهید. بدون آنکه از دیدنیش پشیمان شوید.

پایان پیام

کد خبر : 53482 ساعت خبر : 2:25 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=53482
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات