تله‌های انفجاری بازی‌های مجازی

پایگاه خبری گلونی، مهدیسا صفری‌خواه: حسن کریمی قدوسی؛ مدیرعامل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای از حضور ۲۳ میلیون گیمر درایران که روزانه ۸۰ دقیقه مشغول بازی هستند، خبر داد.

بازی‌های مجازی و رایانه‌ای بخش زیادی از هویت فرهنگی نسل جدید را تشکیل می‌دهد. این روزها تب و تاب‌ها برای دعوت بچه‌ها به بازی‌های سنتی فروکش کرده، حتی جشنواره‌های بازی هم که به‌صورت مقطعی برگزار می‌شوند از جذابیت ظاهری کمی برای آنها برخوردارند. دلم برای نسل تازه می‌سوزد که در نوستالژی‌هایش هم هفت‌سنگ و یه‌قل و دوقل و قایم باشک و گرگم‌به‌هوا جایی ندارد.

آن‌ها برای بازی‌های مجازی خشن آماده‌اند یا اسلحه‌هایشان پر می‌کنند تا در هیبت سربازها یک شهر را نجات دهند یا آماده می‌شوند تا عروسک‌های بازی‌های مجازی را به سالن‌های مد ببرند و برایشان لباس طراحی کنند. خلاقیت حقله گم‌شده بازی‌های مجازی است، شما را محدود به اجرای فرامین و کدها برنامه‌نویسی می‌کند و اجازه نمی‌دهد بیشتر از آن باشید. حضور گیمرهای حرفه‌ای در کشور و توجه به آمار بالای آنها باعث به‌وجود آمدن بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای شد. بومی کردن بازی‌ها، استقبال از طرح‌های وطنی منطبق بر هنجارها از وظایف این بنیاد است اما علاوه بر محتوا باید به فُرم و گرافیک این بازی‌های وطنی هم توجه ویژه‌ای داشته‌باشیم.

باید محتوای صحیح را در قالب گرافیک تماشاگر پسند به آنها ارائه کنیم وگرنه نتیجه‌اش گرایش فرزندانمان به بازی‌های خشونتآمیز خارجی با اکانت‌های فیک و تقلبی می‌شود. لیگ حرفه‌ای و المپیاد ملی و جهانی این بازی‌ها، نشان از اهمیت توجه به انرزی نهفته گیمرها دارد. خبرخوب این است که خانواده‌های زیادی حامی فرزندانشان در این لیگ‌ها هستند. خبر بد اینکه بازار اکانت‌های تقلبی مجازی برای بازی‌های خارج از ضوابط این بنیاد هنوز هم داغ داغ است و تله‌های خشونت‌بار زیادی هستند که هنوز خنثی نشده‌اند و می‌توانند مثب یک تله انفجاری، برای فرزندانمان خطر ساز باشند. بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای باید گرایش‌های مختلف جوانان را بررسی کند و بومی‌سازی بازی‌های روز دنیا با دقت بیشتری انجام دهد تا دست سودجوها و دلالان فرهنگی از این حوزه قطع شود.

پایان پیام

کد خبر : 54153 ساعت خبر : 6:31 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=54153
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات