تهیه لیستی از فوریت‌های شهرداری تهران

تهیه لیستی از فوریت‌های شهرداری تهران

شهردار تهران با اشاره به تهیه لیستی از اولویت‌ها و فوریت‌ها برای شهر تهران، گفت: قطعا اولویت‌ها و فوریت‌ها با در نظر گرفتن تفاوت میان آنها به صورت مجزا پیگیری و در خصوص آنها تصمیم گیری خواهد شد.

به‌ گزارش ‌پایگاه خبری گلونی، محمدعلی نجفی، صبح امروز (شنبه) به عنوان نخستین روز کاری خود از هنگام ورود به محل کار در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: هنوز کار رسمی من در شهرداری تهران آغاز نشده است، چرا که تا به این لحظه حکم مسئولیتم در مجموعه شهرداری تهران توسط وزارت کشور ابلاغ نشده است.

وی ادامه‌ داد: تا پیش از صدور حکم کارهای مقدماتی را در مجموعه شهرداری از جمله برگزاری جلسات با مدیران و معاونانی که به صورت مستقیم زیر نظر شهردار کار می‌کنند را برای هماهنگی هر چه‌ بیشتر ادامه‌ خواهم داد.

شهردار تهران در پاسخ به سوالی در خصوص سختی کار در مجموعه شهرداری تهران و مقایسه آن با زمان تصدی‌اش در وزارت آموزش و پرورش، گفت‌: هر کدام از این مسئولیت‌ها سختی و شیرینی خاص خود را دارد، اما طبیعتا در شهرداری تهران به دلیل اینکه کار به صورت مستقیم با مردم است، برای من شیرین‌تر است و دستگاه بزرگی همچون شهرداری با همه شئونات زندگی شهروندان مرتبط است.

وی به تشریح اولویت های شهرداری تهران اشاره کرد و افزود: تعیین اولویت کار مشکلی است؛ چرا که همه مسائل با یکدیگر مرتبط هستند. برای مثال بحث آلودگی هوا با موضوعاتی همچون حمل و نقل و ترافیک در ارتباط هستند و مجموعه اولویت‌ها در نظر گرفته شده است، اما باید اولویت ها و فوریت‌ها از یکدیگر تفکیک شوند، لذا لیستی از اولویت ها و فوریت‌ها تهیه شده است که در خصوص آنها پیگیری و تصمیم گیری خواهد شد.

شهردار تهران در ادامه‌ در خصوص جابه جایی مدیران و معاونان مجموعه شهرداری نیز تصریح کرد: امروز با معاونان و مدیرانی که مستقیما زیر نظر شهردار کار می‌کنند جلسه دارم. در طول هفته‌ جاری با این مدیران به صورت خصوصی جلسه‌ای را برگزار خواهم کرد و طی این مسیر ممکن است برخی از آنها علاقه‌ای برای ادامه‌ کار نداشته باشند و یا بالعکس من علاقه‌ای به کار با آنها نداشته باشم که این هفته‌ برای آشنایی با مدیران و معاونان اختصاص خواهد داشت و هنوز تصمیم گیری برای جابه جایی مدیران و معاونان زود است.

به گزارش ایسنا، شهردار تهران بعد از پایان جلسه امروز به محل حادثه آتش‌سوزی خیابان فدائیان اسلام می‌رود تا از نزدیک محل حادثه را بازدید و علت را بررسی کند.

واکنش نجفی به شایعات هفته‌های اخیر

محمدعلی نجفی در کانال تلگرامش نیز به جلسه امروز صبح خود با معاونان و مدیران شهرداری تهران اشاره کرده و نوشت: هدف اول و مهم ما خدمت به نظام و مردم  و سربلندی نظام مقدس جمهوری اسلامی است و نیامدیم که شهرداری را به هم بریزیم.
وی به شایعات هفته های اخیر هم اشاره کرده و افزوده است: شایعه کرده بودند ۱۰ گروه در حال برنامه نوشتن برای من بودند! همچنین شایعه کرده بودند ۸۰۰ مدیر بلافاصله در شهرداری مستقر می‌شوند که صحت نداشت.
نجفی ادامه داده است: شایعه کرده بودند که تعداد کارمندان شهرداری را به ۱۵ هزار نفر تقلیل می‌دهم که آن هم صحت نداشت.

وی در جلسه با معاونان و مدیران شهرداری تهران همچنین تصریح کرده است: به آقای قالیباف گفتم مگر می‌شود ۱۲ سال شهردار تهران بود و زحمت نکشید که از زحمات ایشان تشکر می‌کنم.

تهیه لیستی از فوریت‌های شهرداری تهران

شهردار تهران با تاکید بر اینکه خدمت افتخار شهرداری است افزوده است: شهرداری یک نهاد خدماتی است منتها معتقدم باید این خدمت با رویکرد اجتماعی باشد. ما افتخار می‌کنیم که شهرداری یک نهاد خدماتی است و به مردم خدمت می‌کند.

وی ادامه داده است: نباید بگوییم شهرداری کارش خدمت و خدمات نیست، نمایشگاه باز باران و سایر فعالیت‌های برنامه ریزی شده از قبل باید ادامه پیدا کند.

نجفی تاکید کرده است: تا زمانیکه حکمم امضاء نشود به شهرداری نمی‌آیم؛ اما در دفتر خود خارج از شهرداری جلسات و کارها را ادامه خواهم داد.

نجفی شهردار تهران پس از پایان جلسه صبح امروز خود با معاونان و مدیران شهرداری تهران در محل حریق دو انبار کالا در خیابان فداییان اسلام که صبح امروز رخ داده بود حاضر شد.

وی در حاشیه بازدید از محل حریق خیابان فدائیان اسلام در جمع خبرنگاران گفت: متأسفانه به تهران از نظر ایمنی اشکالات زیادی وارد است. بر همین اساس طرح جامعی برای ایمنی شهر تهران در دست تدوین است که اقدامات مقدماتی آن انجام شده اما در مرحله عملیاتی شدن با مشکلاتی مواجه است.

شهردار تهران افزود: با تدوین این طرح بسیاری از موارد ایمنی شهر تهران برطرف خواهد شد.

وی در پاسخ به درخواست‌های آتش‌نشانان درباره افزایش امکانات و استقرار ایستگاه‌ها در مناطقی همچون ۱۹ و ۲۰ گفت: قطعا در پروژه‌های بعدی شهرداری تهران که قرار است تصویب شود سهم آتش‌نشانی افزایش پیدا خواهد کرد.

تهیه لیستی از فوریت‌های شهرداری تهران

بنابراین گزارش، در جریان بازدید شهردار تهران از محل وقوع این آتش‌سوزی، برخی از پرسنل آتش‌نشانی درباره انبارداری نامناسب و نگه‌داری غیراصولی کالاها در این انبار صحبت کردند و علت گسترش آتش را نگه‌داری غیراصولی وسایل عنوان کردند.

محمدعلی نجفی همچنین صبح امروز در حاشیه جلسه شورای معاونان شهرداری تهران در گفت‌وگویی با شهرنوشت جلسه با مدیران شهری را بسیار خوب توصیف کرد و گفت: امیدواریم مدیران با همان قدرتی که کار را دنبال می کردند فعالیت خود را ادامه دهند.

شهردار تهران تاکید کرد: فعالیت‌هایی مثل نمایشگاه عطر سیب، طرح استقبال از مهر، فعالیت‌های شهرداری در برگزاری پرشکوه اربعین حسینی و نمایشگاه باز باران که طی یک ماه آینده باید از سوی شهرداری تهران انجام شود، از موضوعات فوریت داری بود که در جلسه پیرامون آنها صحبت شد. در این جلسه قرار شد شهرداری تهران طبق برنامه‌هایی که از قبل پیش بینی شده در هر چهار مورد اقدام کند.

وی درباره تغییر احتمالی معاونت های شهرداری تهران ابراز کرد: موضوع جلسه درباره تغییر و تحول نبود؛ بلکه موضوع جلسه حول آشنایی و ارایه فعالیت‌ها و برنامه بخش‌های مختلف شهرداری بود.

نجفی درباره صدور حکم شهرداری تهران از سوی وزارت کشور نیز افزود: این یک فرایند قانونی است که شورا نظر خود را به وزارت کشور ارسال کرده و پس از طی شدن فرایند قانونی، وزیر کشور حکم مربوطه را صادر می کند اما من خبر جدیدی در این زمینه ندارم.

پایان پیام

منبع: ایسنا

کد خبر : 52216 ساعت خبر : 2:22 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=52216
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات