خبرخوانی محیط زیست از نگاه گلونی

خبرخوانی محیط زیست از نگاه گلونی

به گزارش پایگاه خبری گلونی، رییس اداره محیط‌زیست شهرستان شمیرانات گفت:«خوشبختانه طرح ساماندهی جاجرود به نقاط دیگر این رودخانه گسترش پیدا نکرده است، همچنین این پرونده در دادگاه تجدیدنظر استان تهران است». البته ای‌کاش ایشان هم یک آمار دقیقی از ساخت‌وسازهایی که در حریم رودخانه صورت گرفته، ارائه دهند تا بدانیم بدبختانه بعد از سال ۹۴ که ۱۳۰ درخت در بستر رودخانه قطع‌شده چقدر دیگر به طبیعت بدهکاریم.

خبرخوانی محیط زیست از نگاه گلونی

در خبرها خواندیم که عیسی کلانتری، رییس سازمان حفاظت محیط‌زیست بیان کرد: «اگر مصرف آب در کشور کم نشود، تمدن هشت‌هزارساله ایران نابود خواهد شد». ایشان در جای دیگری گفته‌اند اگر مشکل آب کشور حل نشود دیگر محیط‌زیستی باقی نخواهد ماند» و «حفظ محیط‌زیست درهرصورت وظیفه اصلی حکومت‌ها است». امیدواریم به کار گرفتن راه‌های مجزه‌آسای ایشان و مجاب کردن دستگاه‌های حکومتی برای جدی گرفتن مشکل آب در ایران، چند هزار سال زمان نبرد. در اینکه موضوع آب، مهم است شکی نیست اما محیط‌زیست به جز آب، عناصر دیگری هم دارد. امیدوارم مسئولان ما از آن طرف بوم نیفتند و با دیدگاهی همه‌جانبه، محیط‌زیست را مدیریت کنند.

پرویز فتاح، وزیر نیروی دوره اول ریاست جمهوری محمود احمدی‌نژاد اظهار کرد: «سدسازی و انتقال آب نقش پررنگی در بحران آب در ایران نداشته‌اند. سد باعث توسعه است، بارندگی کم شده». باید به وزیر اسبق نیرو بگوییم الزاما هر توسعه‌ای مانع آسایش و آرامش نمی‌شود. ایشان نشان دادند که تا وقتی می‌شود گفت من نبودم دست و آستینم هم نبود، چرا باید واقعیت را پذیرفت؟ خوشبختانه گردن طبیعت باریک است و حتا می شود خطاهای انسانی را هم به خود طبیعت، نسبت داد. و خداوند انسان را آفرید انسان هم توجیه را.

رییس سازمان بوستان‌ها و فضای سبز شهر تهران گفت: «برای حل مشکل مگس‌های سفید سازمان‌های دیگر هم پای کار بیایند». سازمان‌های دیگر: بیخودی پای ما را وسط نکشید. ما خیلی هنر کنیم پای کارهای خودمان بایستیم.

عضو اینستاگرام گلونی شوید و اخبار روز ایران و جهان را دنبال کنید.

پایان پیام

کد خبر : 53357 ساعت خبر : 6:05 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=53357
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات