دختران ۱۹ و پسران ۲۱ ساله ازدواج کنند

دختران ۱۹ و پسران ۲۱ ساله ازدواج کنند

به گزارش پایگاه خبری گلونی، ناصر صبحی؛ مدیرکل دفتر ازدواج و تعالی خانواده وزارت ورزش و جوانان در رابطه با بهترین سن ازدواج جوانان گفت: «سن مناسب ازدواج برای دختران از ۱۹ و پسران از ۲۱ سالگی به بعد است.»

کاش زیر ساخت‌ها برای ازدواج در این سنین هم به‌سادگی فراهم می‌شد. وزارت ورزش و جوانان هم که متولی امور جوانان است، خلاقیت کافی برای حل مشکلات جوانان را ندارد، به‌نظر می‌رسد این روزها تمام قد درگیر پاسخگویی به رسانه‌ها درباره مشکلات تیم ملی کشتی و جا ماندنش از جام‌جهانی آینده است تا پیش از این هم آن بخش ورزشی‌اش درگیر حواشی تیم‌های ملی درگیر بود. از تبصره‌ها و آمار معاونت جوانان در طی این سال‌ها خبر نیست.

دختران ۱۹ و پسران ۲۱ ساله ازدواج کنند

به‌نظر می‌رسد جوانان در کشور اتو پایلت هستند و به‌طور خودکار راهشان را پیدا می‌کنند. بی‌کاری و تأخیر در سن ازدواج و مشکلات معیشتی آنها هم باعث نشد این معاونت برایشان نسخه‌ای بپیچد. باید برای حل مشکلات جوانان فکری کرد، نقشه‌های قدیمی و اتاق فکرهای خاموش دیگر جواب نمی‌دهند. باید معاونت جوانان خودش را با مشکلات ما جوان‌ها سرشاخ کند. لااقل در رسانه‌ها دنبال حرف‌های تازه از آنها باشیم. سن مناسب برای ازدواج در کشور با متغیرهای مختلفی روبروست از هنجارها و عرف گرفته تا چالش‌های اقتصادی و فرهنگی. برای فرهنگسازی در حوزه ازدواج آسان باید حرف‌ها را از زبان معاونت جوانان وزارت ورزش و جوانان شنید. از ایده‌های خلاقانه‌شان برای کاهش سن ازدواج بگویند از حل کردن مشکل ضربتی وام ازدواج. از شغل‌هایی که قرار است ایجاد شوند از پر کردن شغل‌های خالی در کشور و اعطای امکانات به جوانان برای ساختن کسب و کار خودشان.

اساسانامه این وزارتخانه حتماً شرح وظایف این معاونت را مشخص کرده. شاید بهتر است دوباره آن را بخوانند شاید به یادمان بیفتند. شاید یادشان بیاد که جوان و ورزش می‌توانند هم‌پای هم به رشد تعالی برسند. شاید یادشان بیاد که ما جوان‌های معمولی هم جوانیم فقط در هیچ تیم ملی راه نداریم، لطفاً از حالت سایلنت در بیایید تا بفهمیم واقعاً هستید!

عضو اینستاگرام گلونی شوید و اخبار روز ایران و جهان را دنبال کنید.

پایان پیام

کد خبر : 52420 ساعت خبر : 6:56 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=52420
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات