درختان توت به طرح ترافیک اضافه می‌شوند

درختان توت به طرح ترافیک اضافه می‌شوند

پایگاه خبری گلونی، محسن حسینی‌خواه: پشه‌های سفید را کنار زدم تا بتوانم در ورودی ساختمان شهرداری را ببینم. ساعت ده قرار جلسه‌مان بود و من یک ربع زودتر رسیده بودم. وارد ساختمان که شدم نگهبانان حشره‌کش و مگس‌کش به دست در انتظار ورود احتمالی پشه‌ها بودند تا در صورت لزوم پشه خاطی را اعمال قانون کنند. از یکی‌شان آدرس اتاق رئیس شرکت پیمانکاری مسالمت آمیزان بالاتر از گل نگوی پایتخت را پرسیدم انتهای راهروی همین طبقه بود.

با توجه به عملکرد خوب این واحد در برخورد با انواع و اقسام سد معبر و مزاحمت،مدیران تشخیص دادند که برخورد با این پدیده نیز به این واحد محول شود تا نتایج مطلوبی حاصل . دو طرف راهرو ویترین‌هایی بود موزه‌طور. در آن تمام ابزار و وسایل رفع سد معبر و مزاحمت از ۲۰۰۰ سال قبل از میلاد مسیح تا به امروز وجود داشت.قدیمی‌ترینش سنگی بود که آن را برای راحتی استفاده و خوش‌دست بودن شکل داده بودند. جدید‌ترین‌هایش هم شوکر و این قبیل وسایل بود.

درختان توت به طرح ترافیک اضافه می‌شوند

پس از چند دقیقه انتظار ساعت ۴ و ۲۳ دقیقه عصر وارد اتاق رئیس شدم، پنجه بکس قدیمی و و پیراهن خونی روی دیوار نظرم را جلب کرد و مدیر شرکت که متوجه نگاه من شده بود گفت که این‌ها برای زمانی ‌است که در این اداره کارشناس بوده و برایش یادآور خاطرات شیرین آن دوران است. آمده بودم که مصاحبه‌ای در مورد «پشه‌های سفید»، «سفیدبالک» و یا «این فلانش فلان شده چیه؟» بگیرم. اصولا در مصاحبه ما فقط یک سوال داریم و بقیه مطالب و سوال‌ها فقط جنبه گرم کردن دارد که راحت تر وارد موضوع شویم و سوال اصلی زیاد به چشم نیاید. و من چون با این حرف‌ها شما را گرم کردم فقط همان یک سوال را اینجا می‌گذارم که حداقل به خاطر طولانی شدن مطلب آشنایان دور و نزدیکم فحش نخورده باشند:

-برنامه شما برای حل مشکل مطرح شده در سوال قبل چیه؟
« تا امروز هر برنامه ای که اجرا کردیم موفقیت آمیز نبوده و حقیقتا مثل همیشه صرفا یک چند میلیاردی خرج کردیم و خودمون و شما رو گذاشتیم سرکار. تصمیم گرفتیم که این تهدید رو تبدیل به فرصت کنیم. به همین منظور برنامه جامعی را تدوین کردیم که رئوس برنامه های جدید این‌ها هست:
دریافت اجاره بابت سکونت به ازای زمانی که در تهران هستند
اعمال محدوده طرح ترافیک و فروش مجوز ورود به طرح و مناطقی که درختان توت وجود دارند
دریافت مبلغی به عنوان تراکم برای پرواز در ارتفاعات بالاتر و در تعداد بیشتر
دریافت عوارض نوسازی، جمع‌آوری زباله و تمامی عوارض‌های موجود

طبق برنامه جدید ما باید همه پشه‌های سفید را شناسایی کنیم. در مرحله بعد برای هرکدام از آن‌ها کارت شناسایی صادر کنیم. و بعد از پایان این اقدامات تازه شروع کنیم به اجرای برنامه‌های اصلی. این مقدمات خودش حدود پنج شش سالی زمان میگیره از ما. فعلا یه چندسالی رو همینطور مهمان ما هستیم تا ببینیم در آینده چی پیش میاد.
قرار هست که اداره برق هم به خاطر روشنایی خیابون تو شب یه مبلغی رو دریافت، که این دیگه مربوط به ما نیست و باید برید از اداره برق سوال کنید.»

در شماره بعد با یکی از کارشناسان خبره این حوزه عباس آقا کتاب‌فروش محل که تجربه زیادی در مگس پرانی دارند مصاحبه می‌کنیم تا میزان توفیق این برنامه‌ها را بررسی کنیم.

عضو اینستاگرام گلونی شوید و اخبار روز ایران و جهان را دنبال کنید.

پایان پیام

کد خبر : 52581 ساعت خبر : 1:15 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=52581
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات