درختان ولیعصر را قطع کردند و صدای کسی درنیامد

به گزارش پایگاه خبری گلونی، با وجود اینکه بخشداری و دهیاری ملارد می‌توانستند ۲۳ اصله درخت را قطع نکنند و از راهکارهای دیگری مثل انتقال درختان استفاده کنند، اما تبر زده‌اند و تمام. تا درختان باشند که خودشان را الکی، سر راه پروژه‌های عمرانی، سبز نکنند. اصلا تا وقتی یک ارّه برقیِ حاضر و آماده هست چرا باید کار را سخت کرد؟ از قدیم هم کسانی که لقمه را دور سرشان می‌پیچاندند، مورد تمسخر قرار می‌گرفتند. من از شما می‌پرسم. حیف مصلحت پروژه نیست که فدای محیط‌زیست شود؟

جالب است که محققان توانستند صدای فیل‌ها را به زبان انسان ترجمه کنند. به نظرم محققان خارجی باید یک سر بیایند ایران و صدای مسئولان را برای همکارانشان ترجمه کنند. مثلا باید صحبت‌های کارگروه فضای سبز را به زبانی که برای مجریان طرح، قابل درک باشد ترجمه می‌کردند و می‌گفتند برادر من، چون از اداره محیط‌زیست مجوز نداری نباید قطع کنی.

خوشبختانه یعقوب مریدزاده، رئیس اداره محیط زیست ملارد گفته است: «شکایت‌های خود را به دستگاه های قضایی خواهیم فرستاد». با اینکه آب رفته به جوی برنمی‌گردد و کمر درختان دوباره راست نمی‌شود، ولی به هر حال پیگیری‌های اداره محیط‌زیست می‌تواند از وقوع اتفاقات مشابه در آینده، جلوگیری کند. البته مورد داشتیم در همین تهران خودمان که به شکل سری‌طوری، درختان ولیعصر را قطع کردند و صدای کسی درنیامد یا اگر صدای مخالفی هم بود، شنیده نشد. اینجور وقت‌ها شما به گیرنده دست نزنید و فقط می‌توانید در دلتان به گیرنده بگویید خیلی بَدی.

پایان پیام

کد خبر : 52174 ساعت خبر : 7:48 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=52174
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات