درخت‌های گیلان در صف قطع شدن

درخت‌های گیلان در صف قطع شدن

پایگاه خبری گلونی، امیرحسین دولتی: مدیرکل تعزیرات حکومتی گیلان گفت: ۲۳ تن چوب قاچاق که با دو دستگاه کامیون حمل می‌شد، کشف و قاچاقچیان به ۲۱۱ میلیون و ۶۰۰ هزار ریال جزای نقدی محکوم شدند.

آن زمانی که قاچاقچیان می‌خواستند درخت‌ها را قطع کنند، اگر نیروهای یگان حفاظت از محیط زیست آن حوالی مشغول گشت زدن و نظارت بر جنگل بودند، هرگز قاچاقچیان به هدفشان نمی‌رسیدند و اکنون درخت‌ها در جایشان استوار ایستاده بودند.

همیشه علت‌های زیادی برای کافی نبودن تعداد گشت‌های حفاظت از محیط زیست وجود دارد اما با کمی تأمل می‌توان دلیل اصلی آن را عدم حمایت کافی دولت از محیطبانان دانست. حمایتی که هم مادی است و هم معنوی.

درخت‌های گیلان در صف قطع شدن

با کشف چوب‌های بریده شده، درست است که دیگر نمی‌توان آن‌ها را به طبیعت بگرداند ولی می‌توان کاری کرد که سایر درخت‌ها به سرنوشت درخت‌های بریده شده دچار نشوند.
می‌شود با اختصاص دادن درآمد حاصل از جرائم قاچاقچیان چوب برای افزایش بودجه یگان‌های حفاظت از محیط زیست، تعداد گشت های جنگلبانی را افزایش داد و با این کار به حفاظت بیش‌تر از طبیعت و بخصوص جنگل‌ها پرداخت تا کمتر شاهد خبرهای تلخ تخریب محیط زیست باشیم.

رَشْت  یکی از کلان‌شهرهای ایران، مرکز استان گیلان در شمال ایران، و مرکزشهرستان رشت است و مادرشهر استان گیلان و بخش‌هایی از استان‌های همجوار است.

این کلانشهر همچنین بزرگترین و پرجمعیت‌ترین شهر شمال ایران در بین سه استان حاشیهٔ دریای کاسپین و بزرگترین و پرجمعیت‌ترین شهر گیلک‌نشینجهان، بزرگترین سکونت گاه سواحل جنوبی دریای خزر محسوب می‌شود.

 رشت سومین شهر گردشگر پذیر ایران است.

بر اساس سرشماری رسمی سال ۱۳۹۵، جمعیت شهر رشت تعداد ۶۷۶٬۹۹۱ نفر است.

 جمعیت شناور ثابت روزانهٔ شهر رشت به‌عنوان مادرشهر استان گیلان بالغ بر ۱٬۰۰۰٬۰۰۰ نفر است. جمعیت این شهر در تعطیلات و ماه‌های گردگشری سال بالغ بر دومیلیون نفراست.

رشت فشرده‌ترین شهر ایران به لحاظ نسبت جمعیت به وسعت است و ازلحاظ نسبت جمعیت در روز و شب نیز رتبه نخست کشور را دارد.

پایان پیام

کد خبر : 52294 ساعت خبر : 1:14 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=52294
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات