ده درصدی‌ها را دریابیم

به گزارش پایگاه خبری گلونی، دکتر علی اکبر سیاری معاون بهداشت وزارت بهداشت و درمان؛ گفت: «برای ۷۲ میلیون ایرانی پرونده الکترونیک ایجاد کرده‌ایم و برنامه ما این است که بیش از ۹۰ درصد مردم ایران بتوانند از این خدمات استفاده کنند.»

امیدواریم روال را بگذارید روی پوشش آن ده درصدی‌ها. همان‌هایی که نه دستشان به اینترنت پرسرعت برای ثبت‌نام در این طرح‌ها می‌رسد نه هزینه رفتن به شهر برای دریافت دفترچه‌هایشان را دارند. قرار است طرح تحول سلامت مکمل همین کاستی‌های درمان باشد. جامعه هدف را نشانه بگیرد، جامعه‌ای که این‌بار نه در اکثریت بلکه در اقلیت خاموش هستند. پرونده سلامت الکترونیک می‌تواند مثل یک تحقیق میدانی در این زمینه عمل کند، کاستی‌های درمانی در هر حوزه را بررسی کند و امکانات درمانی را برساند به نقاط محروم. نقاطی که روی کاغذ آماری همیشه با تردید درباره آنها حرف می‌زنیم.

بگذاریم مردم این نقاط از نیازشان به آب سالم بگویند، از پایش بیماری‌های فصلی و مقطعی. از پسماند زباله‌هایی که در نقاط زندگی‌شان می‌بینند. ده‌درصدی‌ها را وقتی وارد آمار کنیم یعنی رشد کرده‌ایم، یعنی یک گام بزرگ رو به جلو برداشته‌ایم. ده‌درصدی‌ها شانتاژ خبری بلد نیستند. خودشان را برای آمدن به آمار به در و دیوار نمی‌زنند. برای همین است که گاهی فراموششان می‌کنیم. ما ترجیح می‌دهیم اکثریت در بورس همیشگی خودمان را داشته‌باشیم. همان‌هایی که رسانه دارند و برای دیدن نتایج کارهایمان می‌توانیم از آن رسانه‌ها کمک بگیریم، لازم نیست شال و کلاه کنیم وبه دل خطر و جاده‌های ناایمن و کوه‌های تسخیر نشده بزنیم. باید امکانات را به این نقاط برسانیم، همه امکاناتی که ۹۰ درصدی‌های اکثریت جامعه آن را عادی تلقی می‌کنند را به این گردنه‌های مرگبار برسانیم، از مدارس کپری تا خانه‌های بهداشت صد فرسخی‌اش شروع کنیم. از تجهیز جاده‌ها و رساندن دکل‌های مخابراتی به آنجا شروع کنیم، بگذاریم ۱۰ درصدی‌ها یک‌بار که شده خارج از هر مانور انتخاباتی و تبلیغاتی، شگفت‌زده شوند. برق شادی را در چشم‌هایش که رنگ زندگی دارد، ببینیم!

پایان پیام

کد خبر : 53268 ساعت خبر : 8:10 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=53268
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات