دود چراغ خوردن به سبک جدید

به گزارش پایگاه خبری گلونی، علی آهون‌منش؛ دبیر اتحادیه دانشگاه‌ها و مراکز غیرانتفاعی گفت: «در سال تحصیلی جدید دانشگاه‌ها و مراکز غیرانتفاعی تا سقف ۱۰ درصد افزایش شهریه خواهند داشت. سقف ۱۰ درصد برای این تعیین شده است که دانشگاه‌های دیگر مانند دانشگاه آزاد نیز در همین حدود افزایش شهریه اعمال می‌کنند. از طرفی نیز ما نمی‌خواهیم که افزایش شهریه منجر به رها کردن تحصیل توسط از دانشجویان شود

البته روی کاغذ قرار است که فقط ۱۰ درصد افزایش شهریه داشته‌باشیم در عمل این افزایش شهریه به همه‌جای زندگی دانشجویی نفوذ می‌کند؛ یعنی از همان کنسرو ماهی تن و خوراک لوبیای دنگی هم می‌افتیم. هرچند که قرار است این افزایش شهریه‌ها به گونه‌ای اعمال شود که ما اصلاً دردمان نیاید، یعنی اصلاً احساسش نکنیم اما شما که غریبه نیستید با همین افزایش قبلی هم ما ۸۰ درصد مسیر خانه تا دانشگاه را پیاده می‌رفتیم، یعنی جوری شده‌بود که استعداد کشف کن‌های تیم منچستر هم در صدد جذبمان بودند ولی طبق همه افه‌هایی که این سال‌ها یاد گرفتیم به آنها گفتیم که می‌خواهیم درس بخوانیم. با این ۱۰ درصد افزایش شهریه باید دنگی درس بخوانیم یعنی همین روزها باید در یکی از روزنامه‌ها آگهی بدهیم که «به‌یک شریک درسی برای شهریه دنگی نیاز داریم.» بعد هم جلوی هئیت امنای دانشگاه در حالی‌که خودمان را می‌تکانیم و همه پولمان را برای شهریه می‌دهیم به سبک، بچه‌های تخس دهه ۶۰ بگوییم: «اصلاً هم درد نداشت.» خودمان را برای ادامه تحصیلات آماده کنیم. فقط همه استرسمان از این است که زبانم لال قصد ادامه تحصیل داشته‌باشیم برای تأمین هزینه آن باید چه چیزهایی را گرو بذاریم.

تا همین حالا هم قرنیه چشم چپ و زردپی آشیل پای راست و نصف کبدمان را در راه تحصیل فروخته‌ایم. البته به بقیه گفته‌ایم که دود چراغ خورده‌ایم که به این روز افتادیم. یک ضامن کارمند هم از همان روز اول گرو گذاشتیم دم حسابداری دانشگاه. به‌هر حال از همه آنهایی که حواسشان هست که خدای نکرده ترک تحصیل کنیم هم از همین تربیون تشکر می‌کنیم.

پایان پیانم

کد خبر : 51966 ساعت خبر : 1:13 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=51966
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات