رفتار نسنجیده برخی بانک‌ها

به گزارش پایگاه خبری گلونی، چند روزی است که با ابلاغیه بانک مرکزی، بانک‌ها مکلف به کاهش سود بانکی شده‌اند. ولی رفتار نسنجیده برخی بانک‌ها و موسسات، مشتریانی ناراضی را برجای گذاشته است.

بعدازاین ابلاغیه، موسسه موردنظر تصمیم می‌گیرد از حساب کوتاه‌مدت با سود بیست‌ودو درصدی مشتری، مبلغی را برداشته و به‌حساب روزشمار عادی واریز و مانده‌حساب قبلی را که عددی بالاتر است، به‌حساب بلندمدت تغییر می‌دهد! مشتری محترم هم که فردا وارد بانک می‌شود متعجب سؤال می‌کند چرا بابت این تغییرات، به او اطلاعی داده نشده و اصلاً به چه اجازه‌ای این کار انجام داده‌اند.

در ادامه متصدی موسسه می‌فرماید که صلاح شما در این بود که این کار انجام شود. با این روند اصلاً بعید نیست که فردا وقتی پای دستگاه عابر بانک ایستاده‌ایم که پول دریافت کنیم، ببینیم رو صفحه می‌نویسد مشتری گرامی صلاح نیست این مبلغ درخواستی را در جیبتان بگذارید ! ما به شما پنج هزار تومان می‌دهیم که با اولین تاکسی خود را به منزل برسانید و سیگار هم نخرید. حریم شخصی بعد ازاینکه مفهومش در داخل خودرو عوض شد حالا به‌حساب‌های بانکی هم سرایت کرده است. بی توجهی به حقوق شهروندی و نفوذ به حریم شخصی خروجی این اتفاق است. این بی توجهی‌ها و ابلاغیه‌های مکرر باعث می‌شود افراد به بانک‌ها بی‌اعتماد شده و سرمایه‌های خود را در زمینه‌های دیگر به گردش دربیاورند که خود این به دلیل عدم تحلیل منطقی و نگاه درست به بازار و نظام سرمایه‌داری تبعاتی ناخوشایندی را قطعا به همراه خواهد داشت.

پایان پیام

کد خبر : 53337 ساعت خبر : 6:02 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=53337
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات