سفیدبالک‌‌ها را با بخارشو بکشید

سفیدبالک‌‌ها را با بخارشو بکشید

پایگاه خبری گلونی، رضا ساکی: آدم بعضی وقت‌ها دوست دارد از تعجب شاخ دربیاورد اما متاسفانه نمی‌شود. امروز یکی از آن روزهایی است که دوست داشتم یک جفت شاخ بز از همان‌ها که آقای جدیدی از هم جدا می‌کرد روی سرم داشته باشم. چرا؟ چون این سخنان نایب رییس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران را خواندم:

«نایب رییس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران یکی از بهترین راهکارهای رفع معضل سفیدبالک‌ها را شست‌و‌شوی درختان با بخار آب عنوان کرد و گفت: بهترین زمان برای مبارزه با این آفت درختی پیش از شروع هجوم‌شان به شهر است و تاثیر اجرای راهکارهای دیگر پس از هجوم تاثیر چشمگیری در مبارزه با این آفت ندارد.»

سفیدبالک‌‌ها را با بخارشو بکشید

یعنی شهرداری باید بخارشو بردارد بیفتد به جان درخت‌ها؟ یا اصلا بخارشوی بزرگ در شهرداری وجود دارد؟ آیا اصلا شستن درخت‌ها با بخارشو آنها را خراب نمی‌کند؟ درخت مگر مبل است که با بخارشو آن را بشوریم؟ درثانی کدام تحقیق و پژوهش علمی ثابت کرده است سفید‌بالک‌ها با بخار از بین می‌رود. این لامصب‌ها با دمپایی هم نمی‌میرند چه رسد به بخارشو!

نکته مهم‌تر که باعث شد من دوست داشته‌ باشم شاخ دربیاورم این است که چه طور است که نایب رییس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران که نیم متر عنوان دارند نمی‌دانند سفید‌بالک‌ها از تهران نمی‌روند و یک بار برای همیشه به شهر هجوم آورده‌اند و در همه فصول در شهر هستند اما در تابستان‌ها پرواز می‌کنند و در بقیه فصل‌ها در خواب تشریف دارند. یعنی این نکته را من خبرنگار درجه دهم هم می‌دانم اما نایب رییس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران نمی‌داند و فکر می‌کند مثلا آنها یک روز مشخص در سال به شهر حمله می‌کنند و ما باید در همان روز مثلا با بخارشو جلویشان بایستیم.

حق دارم دوست داشته باشم شاخ دربیاورم یا نه؟

باقی بقای‌تان

عضو اینستاگرام گلونی شوید و اخبار روز ایران و جهان را دنبال کنید.

پایان پیام

کد خبر : 53999 ساعت خبر : 8:27 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=53999
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات