سپیدنمایی به زور شناسنامه

سپیدنمایی به زور شناسنامه

پایگاه خبری گلونی، مهدیسا صفری‌خواه: پدیده حذف طلاق از شناسنامه‌های زنان اتفاق تازه‌ای است حتی به‌نظر می‌رسد شتاب‌زده و خام است، یعنی دورنمای ذهنی آن درخور اهمیت است اینکه طلاق را یک تهدید برای حضور مؤثر زنان در جامعه ندانیم اتفاق خوبی است، اینکه جنسیت زدگی را از طلاق زن و مرد به یک اندازه پاک کنیم هم درخور احترام است، اما این تصمیم ابعاد منفی زیادی دارد. دیوار حاشاهایی که بلند است یکی از ابعاد منفی این تصمیم است. باید برای کمک به زنان مطلقه کاری کرد.

سپیدنمایی به زور شناسنامه

شکستن تابوی طلاق به این شکل، تنها پاک کردن صورت‌مسئله است اینکه زن و مرد به همسر قبلی خود تعلق ندارند تا نامش در شناسنامه آنها باشد تا حد زیادی درست است اما دیوارهای ذهنی را خودمان ایجاد می‌کنیم. تعلقات را خودمان می‌سازیم وقتی پای فززندمان در میان باشد این تعلق ذهنی هم بیشتر می‌شود. حتی برای خیلی‌هایمان این بودن نام در شناسنامه ترسناک و دردآور است. مثل یک دوره همیشگی همه سکانس‌ها و پلان‌های غمگین زندگی‌مان است با همه اسلوموشن‌ها، فلش‌بک‌هایی با تم خیانت و تحقیر و آزار کلامی. شاید برای این دسته پاک‌کردن این نام از شناسنامه کمک‌کننده باشد البته به موازات این حرکت آنها باید ذهن خودشان را هم آزاد کنند، خودشان را به‌خاطر انتخاب شتابزده سرزنش نکنند. از ژست قربانی بودن دست بردارند، تنها در این صورت می‌توانند خودشان را رها کنند و از مسئله طلاق بگذرند. این دسته از آدم‌ها باید یک روز پس از نوشیدن یک فنجان چای و غرق شدن در همه گذشته و شنیدن یک آهنگ غمگین دردآور آن تصمیم بزرگ را بگیرند، اینکه خودشان را نجات بدهند. چاله چوله‌های مغزشان را از افکار منفی خالی کنند و به خودشان فرصت دوست داشتن و دوست داشته‌شدن بدهند. هویت گذشته را شیفت دیلیت کنند و بارزه‌های اخلاقی جدیدی را روی هویت تازه نصب کنند.

طرح سپید کردن شناسنامه‌ها فقط در این صورت جواب می‌دهد وقتی شما قبل از شناسنامه تمیز، یک ذهن تمیز و سپید داشته باشید. باید با اتخاذتصمیمات تازه جلوی شیادی سودجویان را هم گرفت، آن‌هایی که نقد کردن مهریه‌ها کسب و کارشان است و هرچند معدودند اما نمی‌شود از جامعه آماری حذفشان کرد.

عضو اینستاگرام گلونی شوید و اخبار روز ایران و جهان را دنبال کنید.

پایان پیام

کد خبر : 51903 ساعت خبر : 1:00 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=51903
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات