شب رویایی موسیقی لری در خرم‌آباد

خرم‌آبادی‌ها یکشنبه یک شب رویایی را با گروه موسیقی لری تال پشت سر گذاشتند.

به گزارش پایگاه خبری گلونی، کنسرت موسیقی لری گروه تال با نام عاشقانه‌های تال به خوانندگی و نوازندگی استاد فرج علیپور در سالن جهاد خرم‌آباد برگزار شد.

شب رویایی موسیقی لری در خرم‌آباد

مراسم با گله‌های پیاپی علی امرایی به عنوان برگزارکننده کنسرت شروع شد. سرزنش‌هایی که دلیلش را دیر رسیدن برخی از مردم دانست که مانع برگزار شدن مناسب کنسرت شد.

مسلم علیپور (کمانچه و سرپرست گروه)، میلاد علیپور (تار و تنظیم کننده)، محمود نوذری (سنتور)، مریم خدابخش (عود)، مَهزاد خردمند (کمانچه آلتو)، محسن کیهان‌نژاد(سرنا)، رامین ملکی (دف و دهل) و ماهور زمانه‌پور(سازهای کوبه‌ای) اعضای گروه «تال» برای این اجرا بودند.

گروه با تنظیم جدید آهنگ یه شویی نصمه‌شویی کار خود را شروع کرد و با جومه اُوی صدای دست و کل حاضران به هوا رفت. تا جایی که چشِ کال و برم کال، کال و سر کال را همه سالن فریاد می‌زد.

آهنگ نوبهارم تونی آرامش را به سالن بازگرداند. آهنگی عاشقانه که مسلم و استاد آن را هم‌خوانی کردند.

دو آهنگ ملایم قدیمی ادامه برنامه گروه تال بود. اما این آرامش قبل از طوفان بود و دوپا و سه‌پا همراه سوزه سوزه، حاضران را دوباره به اوج شادی برد. بعد از دختر چَش سی و گلونی، سرنای کیهان‌نژاد میان‌داری می‌کرد.

سپس چند آهنگ قدیمی با تنظیم جدیدی میلاد علیپور فضای اجرا را تغییر داد. در میان برنامه، از طرف برگزارکنندگان، حجت‌الاسلام دکتر حنان به پاس حمایت‌هایش از موسیقی مورد قدردانی قرار گرفت.

خوش اومایی که این روزها آهنگ پرطرفدار کنسرت‌های گروه تال است، تقریبا تماشاگران را از روی صندلی بلند کرد ولی فضا و ‌مکان، امکان اقدام بیشتر را از آنها گرفته بود.

کشکله شیرازی آهنگ بعدی بود و دایه دایه بدون ساز و با هم‌خوانی فرج و تماشاگران شاید بهترین قسمت این اجرا بود. بعد از چند آهنگ شاد، حالا نوبت دالکه بود که از اول کنسرت مدام از فرج درخواست می‌شد.

شلیک‌های پیاپی فرج و گروهش از آهنگ‌های شاد و خاطره‌انگیز با دس‌گرتن پسر بچه‌ای همراه شد که شور و حال ویژه‌ای به سالن و جمعیت حاضر داده بود.

این کنسرت پس از ۲ ساعت شادی و فریاد و لذت، با اجرای یک آهنگ لری بختیاری به پایان رسید. استاد علیپور و گروهش یک شب به‌یاد ماندگی برای علاقه‌مندان به موسیقی لری ساختند.

شب رویایی موسیقی لری در خرم‌آباد

پایان پیام

گزارش‌گر: محمد پورخداداد
عکاس: ولی‌الله میراسماعیلی

کد خبر : 53156 ساعت خبر : 1:06 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=53156
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات