شغل‌های خالی را لاکچری کنید

شغل‌های خالی را لاکچری کنید

به گزارش پایگاه خبری گلونی، علی‌اکبر سیارمه؛ کارشناس بازار کار گفت: «صاحبنظران اقتصادی از پدیده «شغل‌های خالی» به عنوان خطری که کشور را مورد تهدید قرار می‌دهد، یاد می‌کنند. آن‌ها بر این باورند که وقتی عنوان یک شغل برای جوانان تا این حد مهم است باید به سمت برندسازی در مشاغل رفت و آینده شغلی را متحول کرد.»

تغییر عنوان برخی از مشاغل باعث می‌شود جوان احساس رضایت بیشتری داشته باشد. از مسئله پرستیژ مشاغل نمی‌توان راحت گذشت، شاید با تغییر برخی الگوها و قرار دادن مهارت‌های صنعتی در کنار دانش روز دانشگاهی بتوان شغل‌های خالی را پر کرد و رغبت جوانان را برای احراز این شغل‌ها بیشتر کرد. روی بُعد آموزش‌های مهارتی باید تمرکز بیشتری داشت، همگانی کردن این آموزش‌ها سبب می‌شود که بی‌کاری برای جوانان افتخار نباشد، چون به‌نظر می‌رسد این روزها با پدیده‌ای روبرو هستیم که برای قرار گرفتن در یک لِول بالای شغلی با افتخار بی‌کاری‌اش را می‌پذیرد و این یعنی انگیزه‌های شغلی جوانان تغییر کرده‌اند و آنها از شغل یک تعریف به‌روز و شیک دارند. اینکه شغلشان نیازهای روحی و جاه‌طلبی‌هایشان را ارضا کند. آن‌ها از آموزش گام‌به‌گام مهارت‌ها طفره می‌روند و با دُز بالایی از بی‌مهارتی در خون‌شان دنبال شغل‌های لوکس و دهان پرکن هستند.

شغل‌های خالی را لاکچری کنید

رواج شغل‌های لاکچری در دورانی که دغدغه هشتگ لاکچری، امان خیلی‌ها را بریده چندان پدیده عجیب‌وغریبی نیست. سیدعلی موسوی؛ معاون آموزش سازمان فنی و حرفه‌ای کشور می‌گوید: «جایگاه بعضی از شغل‌ها در جامعه باید ارتقا یافته و عنوان آنها تغییر کند. مثلاً عنوان مکانیسین برق خودرو برای یک جوان جویای کار جذاب‌تر از عنوان باتری‌ساز است یا عنوان تکنسین خودرو بیشتر از مکانیک جلب توجه می‌کند.» عامل دیگر در ظهور مشاغل خالی در جامعه مشکلات زیرساختی در فرهنگ کار در جامعه و نا همسویی آنها با قوانین حمایت از کارگران است تا وقتی خلأهای قانونی و حمایتی از کارهای سخت پر نشود به نظر نمی‌رسد جوانان رغبتی به حضور در این مشاغل هم‌سو با رشته‌های دانشگاهی‌شان داشته باشند.

عضو اینستاگرام گلونی شوید و اخبار روز ایران و جهان را دنبال کنید.

پایان پیام

کد خبر : 51823 ساعت خبر : 1:46 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=51823
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات