صادرات حبوبات دلفان با نام استان‌های دیگر

فرماندار شهرستان دلفان با گلایه از صادرات حبوبات این شهرستان به بازارهای داخلی و خارجی با نام استان‌های دیگر خواستار ایجاد صنعت تبدیلی در لرستان شده است.

به گزارش پایگاه خبری گلونی، طبق اظهار نظر این مقام مسئول استان‌های هم‌جوار این محصولات را با برند خودشان با بازار عرضه می‌کنند.

متاسفانه این هم یکی دیگر از مشکلات استان لرستان است که هیچ برندی برای محصولات منحصر به‌فرد وجود ندارد. وقتی در کل استان چنین امکانی فراهم نیست دیگر از شهرستان‌های کوچک چه انتظاری باید داشت. دلیلش هم علاوه بر نبود امکانات، از جمله همین صنایع تبدیلی و توجه نکردن مسئولین به این قضیه است.

لرستان نه فقط در زمینه حبوبات بلکه از لحاظ پرورش میوه هم بسیار غنی است. اما وقتی تبلیغ و معرفی پشت این امکانات خدادادی نباشد نتیجه‌اش می‌شود همین دزدی کیفیت و ثبت آن به نام استانی دیگر.

اگرچه سراسر این خطه سرزمین ماست و هیچ فرقی نمی‌کند محصولات از کدام استان باشد اما وقتی حاصل زحمت کشاورزان یک منطقه به نام منطقه‌ای دیگر ثبت شود طبیعتا باعث دلسردی و افت صنعت کشاورزی خواهد شد.

چقدر خوب است که در لرستان هم برای محصولات منحصربه فرد برندسازی شود. این‌طور هم حق کشاورزان ادا می‌شود و هم وضعیت اقتصادی استان تغییر می‌کند. به دنبال همین گلایه‌ها احداث کارخانه صنایع تبدیلی در شهرستان دلفان مورد بررسی قرار گرفته تا در صورت امکان فراهم شود.

باید پیش از ان‌که این اتفاق برای سایر محصولات و شهرستان‌های دیگر بیفتد به فکر چاره بود و از ظرفیت‌ها و امکانات به نحو احسن استفاده کرد.

پایان پیام

کد خبر : 53766 ساعت خبر : 1:42 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=53766
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات