فست‌فودها آمار را هم تسخیر کردند

فست‌فودها آمار را هم تسخیر کردند

به گزارش پایگاه خبری گلونی، مرکز آمار ایران در اسفند ماه ۹۵، گزارشی منتشر کرد که به فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی افراد بالای ۱۸ سال پرداخته بود. بر اساس این گزارش:

«۴۷٫۷ درصد از ایرانی‌ها، در ماه حداقل یک بار فست فود مصرف می‌کنند. ۱۴٫۳ درصد از آن‌ها دو بار و ۲٫۶ درصد بیش از ۵ بار در ماه، فست فود می‌خورند. ۴۲٫۳ درصد از ایرانی‌ها، ماهانه حداقل یک بار در بیرون از منزل غذا می‌خورند اما تعداد افرادی که فست فود مصرف می‌کنند، حدود ۵ درصد بیشتر است.

در صورتی که حدود نصف ایرانی‌ها ماهانه حداقل یکبار برای فست فود هزینه می‌کنند، تنها ۲۰٫۹ درصد از افراد حداقل سالی یک بار به سینما می‌روند و ۵ درصد به تماشای تئاتر می‌نشینند.»

از وقتی پای اینستاگرام به خانه‌ها باز شده، برای خوردن فست‌فود و انتشار تصاویرش با دنیا بیشتر عجله داریم، از همان دو روز در هفته غذایی خانگی هم افتادیم، زندگی ماشینی درسته قورتمان داده، انگار فرصت چندانی برای ایستادن پای گاز و تماشای قورمه‌سبزی که جا می‌افتد نداریم، اگر هم داریم برای گذاشتن تصویرش در صفحه آشپزی اینستاگراممان است.

ما مشترک همه فست فودهای محله هستیم، یکی از مهم‌ترین دغدغه‌هایمان پیدا کردن یک رستوران تازه با غذاهای خوشمزه و قیمت‌های ارزان‌تر است. حتی طرح‌هایی مثل طرح پایش موادغذایی هم نمی‌تواند ما را از سوسیس و کالباس دور کند. ما معتادان مدرنی هستیم که هنوز هم اعتیاد خود را انکار می‌کنیم. اعتیاد به شبکه‌های اجتماعی، اعتیاد به نوشابه، اعتیاد به خوردن فست‌فود و غذاهای چرب.

فست‌فودها آمار را هم تسخیر کردند

سبک زندگی‌مان هر چیزی که کالری پروپیمان داشته باشد را به سرعت به سمت خود جذب می‌کند. ورزش کردن را فقط به خاطر شیک‌بودنش دوست داریم و اینکه یک عادت لاکچری در زندگی مدرن به شمار می‌آید. پروتکل‌های تماشای تئاتر و رفتن به سینما را هم تغییر دادیم. با موبایل‌های روشن فیلم تماشا می‌کنیم و در کنارش به همه تماس‌هایمان هم پاسخ می‌دهیم و لابد از اینکه جز آن درصد اقلیت آمار هستیم هم ته دلمان غنج می‌رویم!

پایان پیام

کد خبر : 51983 ساعت خبر : 1:10 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=51983
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات