فوق‌ محرمانه از درآمد پزشکان

پایگاه خبری گلونی، فکر می‌کردیم یکی از تفریحات ما مردم عادی این‌ است که وقتی از مطب پزشکان بیرون می‌آییم درآمد روزانه‌شان را حساب می‌کنیم نگو این عادت در لایه‌های بالاتر اجتماع هم هست.

وزیر بهداشت دولت دوازدهم گفت: «متوسط درآمد پزشک عمومی در کشور بین ۴٫۵ تا هفت میلیون تومان است.»

البته اینکه این هفت میلیون به ازای ویزیت چند بیمار در روز است هم مهم است. فکر می‌کنم تا این لحظه رکورد بیشترین ویزیت در ثانیه دست درمانگاه محله‌مان باشد، یک‌جوری شلوغ است که باید خودت را مجهز به غذای گرم کنی و بعد به نیت ویزیت از خانه بیرون بروی. رفتنت با خودت است و برگشتنت از آنجا با منشی مربوطه. جوری هم مشتری مدار هستند که جرئت نمی‌کنیم بیشتر از استاندارد ۴ جمله در روز شرح بیماری بدهیم. بعد هم بنا به قرارداد عمومی یک سری دارو تجویز می‌کنند.

همین چند وقت پیش یک کمربند بارداری برایم تجویز کرد، از من انکار که کسی را پا به ماه در خانواده نداریم از او اصرار که برای خودت نوشتم. بعد هم یک کرم ضدچروک هم نوشت و گفت این‌هم برای وقتی که خواستی در آزمون استخدامی آموزش‌وپرورش شرکت کنی و موقع مصاحبه کریه‌المنظر به نظر نرسی. بعد هم می‌خواست یک دستگاه تهویه هوای هفت میلیون تومانی هم نسخه کند که ریه‌ام به‌صورت خودکار به کار افتاد و گفت: «این مریضی اینها بهونه بود، دو روز بپیچونیم بریم شمال، حالا شما چرا این‌قدر جدی می‌گیری قضیه رو.» بعد هم رو به من کرد و گفت: «پاشو بریم، دو دقیقه دیگه اینجا بمونیم، یه پیوند ریه هم برات می‌نویسه. خوبه هنوز تخصص قبول نشده.» بعد هم به نشانه اعتراض همه بیماران را شمردیم ضربدر ۷۰۰۰ تومان ویزیت و حقوق یک ماه را محاسبه کردیم اما روی کاغذ هم با این هفت میلیون خیلی فاصله دارد. تازه ما پورسانت فروش کرم پوست و کمربند بارداری و دستگاه تهویه هوا را حساب نکردیم اما حتماً لیاقتش را دارند و ما فقط داریم حسودی می‌کنیم. بالاخره ۲۰ سال درس خواندن الکی نیست!

پایان پیام

کد خبر : 52088 ساعت خبر : 8:55 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=52088
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات