ما را همه‌وقت می‌برد خواب

ما را همه‌وقت می‌برد خواب

پایگاه خبری گلونی، مهرداد حسین‌زاده: چند تن از خبرنگاران کره‌ای در کنفرانس خبری کارلوس کی‌روش پیش از بازی با کره جنوبی خودشان را به خواب زدند. حالا اینکه آن‌ها خودشان را به خواب زده‌اند یا واقعاً خوابیده‌اند، به‌طور حتم دلیلی برایش داشته‌اند؛ مانند ما که بارها همین کار را بازندگی‌مان می‌کنیم. البته نیازی هم نیست فریاد «وا کیروشا» راه بی اندازیم. چون کار هرروزه‌مان شده خوابیدن و ندیدن. کره‌‌ای‌ها بابت فوتبال این کار را می‌کنند، ولی ما خوابیدن را به عمق روابط انسانی‌مان راه دادیم.

ما را همه‌وقت می‌برد خواب

اگر بی‌انصاف نباشیم و بنشینیم دودوتاچهارتا بکنیم می‌بینیم بارها خودمان را به خواب زدیم و ککمان هم نگزیده است. مثلاً چندین بار کودکان کار را دیدیم و درواقع ندیدیمشان چون خواب بودیم. چون آن‌ها با شمشادها و خط‌کشی‌های خیابان برایمان فرقی نداشته‌اند. یا در این چنگ آبی خودمان را به خواب زدیم و ماشینمان را با آب شرب شسته‌ایم. ممکن است همین امروز بعد از یک قرن خواب و سکوت، به خاطر اینکه بعضی حرف‌ها به تریج قبای پسرمان برخورده، لحظه‌ای بیدار شدیم و مردم را همان‌هایی که ژن‌شان معمولی است و فقط در مواقع خاص به دردمان می‌خوردند را افاضه گو نامیدیم و بعدش خوابیدیم. شاید هم وقتی توی مترو پیرمردی با دستان لرزان به‌سختی میله‌ها را گرفته بود تا نیفتد و جلوی چشمان بسته‌ی ما ایستاده بود، راستی راستی خواب بودیم. آخر اگر خواب نباشیم چطور می‌توانیم بلند نشویم؟

 طرف مقابل هیچ‌کداممان کیروش نیست. خوابیدن ما به هیچ‌کس برنمی‌خورد، حتی خودمان. ما پشت خواب سنگر گرفتیم. پنهان شدیم تا دلیلی برای ندیدنمان داشته باشیم. کاش همه‌ی خوابیدن‌ها مثل خوابیدن موقع صحبت کی‌روش بود قبل از بازی با کره، بی‌ضرر و فوتبالی.

پایان پیام

کد خبر : 52736 ساعت خبر : 7:34 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=52736
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات