متهم شمایید که با قلم‌ یوزپلنگ را منقرض کردید

متهم شمایید که با قلم‌ یوزپلنگ را منقرض کردید

پایگاه خبری گلونی، رضا ساکی: خلاصه داستان وضعیت یوز در ایران همین اتفاقی است که در میاندشت افتاد. توله‌ای که تا دم پاره‌پاره شدن رفت اما این بار نجات پیدا کرد. من نه کارشناس محیط زیستم، نه کارشناس یوزم، نه دامپزشکم و نه مسئولیتی در حوزه محیط زیست دارم. من یک طرفدار محیط زیستم که چند سال است به طور جدی پیگیر وضعیت محیط زیست کشورم هستم و در بسیاری از جلسه‌ها و نشست‌های مربوط به یوزپلنگ شرکت کرده‌ام و سعی کرده‌ام بدانم دقیقا چه بلایی دارد بر سر یوز می‌آید.

راستش را بخواهید من اصلا به بقای یوز امیدوار نیستم. شغلم خبرنگاری است و ذاتا باید امیدوار باشم و امید بدهم اما راستش هر چه می‌خواهم خودم را وادار به امیدواری در بقای یوز کنم نمی‌توانم، چون نکته امیدبخشی درباره حفاظت از یوزپلنگ نمی‌بینم. هر چه هست جنگ فرسایشی میان کارشناسان یوز است و اهمال مسئولین. در گروه تلگرامی خبرگزاری مهر، هر روز ده‌ها کارشناس که دیگری را قبول ندارند مشغول گردنکشی هستند. آنها که در پروژه‌های بقای یوز سمت ندارند دیگران را به کاسبی متهم می‌کنند و آنها که سمت دارند دیگران را بی‌سواد می‌خوانند و هیچکدام از طرفین به نقد واقعی گردن نمی‌نهد و گمان نمی‌کند که شاید دیگران هم درست بگویند.

امروز دقایق زیادی به چهره این توله یوز بالای درخت نگاه کردم اما هرگز نتوانستم امیدوار باشم که یوزها در این مملکت ابدی بشوند. امیدوارم تاریخ وقتی می‌خواهد درباره انقراض یوزپلنگ ایرانی قضاوت کند فقط چوپانان و سگ‌های گله را متهم نکند. متهم اصلی شمایید که از راه دور و با زهر قلم‌تان یوزپلنگ را کشتید و منقرض کردید.

پایان پیام

کد خبر : 53896 ساعت خبر : 0:13 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=53896
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات