مسئولان را شبانه به اردو بفرستید

به گزارش پایگاه خبری گلونی، بعد از حادثه تلخ اردوی دانش‌آموزان هرمزگانی، مهدی فیض، معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش‌وپرورش گفته: «حرکت اتوبوس اردوهای دانش‌آموزی در شب بلامانع است». ایشان در ادامه افزودند «تا آنجا که مربوط به آموزش‌وپرورش بوده است، مسائل ایمنی را رعایت کردیم و انتخاب راننده بر عهده آموزش‌وپرورش نیست». احتمالا ایشان در دلشان گفته‌اند تا همین‌جا هم خیلی وقتمان گرفته شد. راستی آقای معاون، انتخاب شیوه مُردن دانش‌آموزان به عهده خود دانش آموزان است؟

یک‌بار از کسی پرسیدند جوک دوست داری؟ گفت آره ولی به شرط اینکه سوژه‌اش من نباشیم. حالا حکایت حرف آقای معاون هم، چنین است. راستی، مرگ خوب است اما برای همسایه، خوب‌تر؟ راننده، شب پشت رُل بخوابد و نه خودش هرگز بیدار شود و نه دانش آموزان، بلامانع است؟ بگذارید اول، مردم قولی که وزارت آموزش‌و‌پرورش داده است را فراموش کنند بعد افاضه بفرمایید. در خبر شبکه سه سیما وزیر آموزش‌وپرورش گفت تا زمانی که آیین‌نامه اردوهای دانش‌آموزی مورد بازبینی قرار نگرفته، اردوهای دانش‌آموزی ممنوع است. حالا می‌گویید حرکت شبانه اردوهای دانش‌آموزی بلامانع است؟ نکند قرار است دانش‌آموزانی که هنوز دهه دوم زندگی‌شان را تمام نکرده‌اند، جای شما مسئولان، شبانه بروند و مشکلات کشور را حل کنند؟ شاید هم ما بی‌خبریم…

راستی به سنِ دانش‌آموزانی که در این اردو جانشان را از دست دادند، نگاه کردید که می‌گویید «اگر دانش آموزان را به اردو نبریم، تربیت ناقص است»؟ به فرض که ایمنی هم رعایت شد. مگر قرار است بچه‌ها در اردوها چه چیزی یاد بگیرند؟ بچه‌ها در کلاس به‌ظاهر امن در شهر مبدأ، سر کلاس می‌نشینند اما چه چیزی عایدشان می‌شود که حالا اگر شبانه به اردو بروند، تازه تربیتشان کامل می‌شود؟ بگذارید اول آموزش‌هایی که در مدارس درباره مهارت‌های زندگی می‌دهید، (جای آموزش مهارت‌های زندگی در مدارس، به‌اندازه جای دختران داراب در کنار خانواده‌شان خالی است) تأثیر بگذارد! بعد به فکر اتمام و اکمال تربیت دانش‌آموزان باشید. آن هم توسط اردوهای شبانه. مگر جنگ است؟
شاید هم لازم است ما از مسئولان بخواهیم خودشان شبانه به سفر بروند. آن هم سفری با راننده‌ای که خواب‌آلود پشت فرمان می‌نشیند.

کد خبر : 53130 ساعت خبر : 8:42 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=53130
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات