موج جدید دانش‌آموز در راه است

موج جدید دانش‌آموز در راه است

به گزارش پایگاه خبری گلونی، اسفندیار چهاربند؛ رئیس مرکز برنامه ریزی منابع انسانی وزارت آموزش و پرورش، از افزایش یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفری دانش‌آموزان کشور تا سال ۱۳۹۹ در مقایسه با سال ۱۳۹۵ خبر داد.

افزیش دانش‌آموزان در پس خود حامل خبرهای خوبی‌ست، از افزایش ازدواج‌ها تا جوانگرایی بازار کسب و کار و نو شدن سیستم‌های جدید آموزشی. برای همین باید برای این افزایش جمعیت کودک در کشور برنامه‌ریزی هدفمندی داشت. تغییر الگوهای آموزشی در کشور هنوز هم با آزمون و خطا همراه است. افزایش تعداد معلمان از عزم دولت برای به‌کار گرفتن الگوهای جدید آموزشی خبر می‌دهد. دولت باید در جهت هدفمند بودن آموزش‌ها و کنترل تب مدرک‌گرایی در کشور گام‌های بزرگی بردارد.

موج جدید دانش‌آموز در راه است

تغییرات مکرر محتوای کتاب‌های آموزشی دانش‌آموزان پایه‌های مختلف را سردرگم می‌کند اما به‌روز شدن آنها با توجه به دغدغه‌های جدیدی مانند محیط‌زیست و سبک زندگی مجازی می‌تواند آنهارا با الگوهای جدید آشنا کند. تفکر و سواد رسانه‌ای بالا می‌تواند به جهت‌یابی مسیر متعادل در زندگی نسل تازه بینجامد. بررسی آسیب‌های اجتماعی در کتب درسی هم تا حد زیادی می‌تواند به شناخت تعاملی دانش‌آموزان در جامعه بینجامد. نظام آموزشی با همه توان در حال تئوریزه کرن دروس و خارج کردن آنها از قاعده همیشگی حفظ کردن متون است.

برای شناخت و کشف استعدادهای تحصیلی هم طرح‌هایی مانند طرح شهاب را در نظر گرفته که به موازات درس خواندن دانش‌آموزان پایش تحصیلی می‌شوند و ریز گزارشات این طرح پایش در هدایت تحصیلی آنها تأثیر زیادی دارد. آشتی کردن صنعت و آموزش و طرح‌های مهارت آموزی در مدارس هم ازبرنامه‌های تأثیر گذار بر آینده شغلی دانش‌آموزان خواهد بود. تعریف حرفه‌ها و مشاغل جدید و ورود آنها به بازار کار از دغدغه‌های همیشگی دولت‌ها حتی در کشورهای پیشرفته است. به‌نظر می‌رسد طرح‌هایی مانند مهارت آموزی می‌تواند افق‌های جدید شغلی را پیش روی دانش‌آموزان باز کند. در هر حال برای رام کردن سرکشی‌های بازار کار باید گروه هدف دانش‌آموزی را همیشه در اولویت دانست.

کانال تلگرام گلونی خبرهای پایگاه را به راحتی در اختیارتان می‌گذارد.

پایان پیام

کد خبر : 53620 ساعت خبر : 1:28 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=53620
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات