می­‌توانیم ۲ برابر جمعیت داشته باشیم و بدون مشکل کشور را اداره کنیم

می­‌توانیم ۲ برابر جمعیت داشته باشیم و بدون مشکل کشور را اداره کنیم

به گزارش پایگاه خبری گلونی، برنامه «جای خالی ما» در روز چهارشنبه مورخ پانزدهم شهریور ماه، در دانشگاه صنعتی شریف برگزار شد. هدف اصلی این برنامه چاره‌اندیشی مادرانه برای بحران پیری ما بود که به وسیله جریا‌ سازی در بین قشر نخبگانی بانوان امید است محقق شود.

سخنرانان اصلی این برنامه آقای دکتر مروتی (پژوهشگر حوزه جمعیت) و خانم دکتر مریم اردبیلی، دکتری آینده پژوهی و جمعیت و مادر پنج فرزند بودند.

آقای دکتر مروتی: در کشور ما NGO برای جلوگیری از انقراض سمندر داریم اما برای سقط جنین نه!

در سال ۱۳۹۲ دکتر محمداسماعیل مطلق اعلام کرد ۲۵۶۰۰۰ سقط جنین سالانه داریم . وزارت بهداشت و نهادها هیچ حرفی برای این سقط جنین ندارند چون نهادهای بین‌المللی مطالبه‌­ای از آن­ها ندارند.

دولت که تغییر می­‌کند، همه تا آبدارچی اداره­‌‌ها تغییر می­‌کنند، امام ۳۰ سال است که متولیان امر بهداشت در کشور تغییر نکرده‌­اند؟

سال ۱۳۷۳ در کنفرانس قاهره ایران متعهد شد رشد جمعیت کشور را به صفر برساند!

در دهه ۷۰ دولت قریب ۵۰ میلیارد دلار وام خارجی دریافت کرد رئیس بانک جهانی در آن زمان اعطای وام­های میلیارد دلاری در کشورهای غیر غربی را منوط به کنترل جمعیت در آن کشورها اعلام کرد.

۳۰-۴۰ روز پس از رحلت امام خمینی (ره)، حضرت آقا در تریبون نماز جمعه اعلام کردند که ما می­‌توانیم ۲ برابر جمعیت الان را داشته باشیم و بدون مشکلی کشور را اداره کنیم.

خانم دکتر اردبیلی: هر مادر روزانه باید در مواجهه با فرزندان و مسائل مختلف خلق ایده کند، شاید یک ایده تربیتی نو!

مادری که مطالعات و اطلاعات زیادی داشته باشد گرچه گزینه‌­های پیش رویش بیشتر است اما این کفایت نمی­‌کند، زنی که فهم خوبی از حوزه توانمندی‌­های خود دارد خلاقانه به حل مسائل خود در زندگی در مواجعه با اطرافیان می­‌پردازد.

مردان نسبت به زنان خیلی تک بعدی‌­اند، یعنی وقتی در مسئله‌­ای هستند (که البته خوب در آن مسئله متمرکز می­‌شوند) نمی‌­توانند همزمان مسئله دیگر را نیز پیش ببرند. مثلا انتظار نمی­‌شود داشت که مردان به طور معمول همزمان آشپزی کنند و تلفن صحبت کنند و سوالات ریاضی فرزندان خود را حل کنند و …. و این نگاه تک بعدی مردانه به عالم، این فهم مردانه به جامعه زنان را هم ایجاد کرده که یک زن یا می‌­تواند خوب به خانه بپردازد و یا خوب می‌­تواند وقت خود را به یک فعالیت بیرونی و اشتغال سپری کند.

تصمیم به باروری یک تصمیم زنانه است، زنان را باید به این تصمیم نزدیک کرد. زن باید واجد یک الگو صحیح فکری نسبت به خود و خانواده و جامعه باشد.

زنان نسل امروز، نه به صورت یک سنت رایج در جامعه که چند دهه پیش اتفاق می­افتاد بلکه با یک بصیرت عمیق بایستی یک تصمیم بزرگ برای باروری بگیرند و سنت­‌های امروز را بشکنند و همین برکات مختلفی را شامل نسل بعد خواهد کرد که ما در گذشته نمی­‌دیدیم. ما دنبال نمایش سوپرزن نباشید، الگو باید واقعی و قابل دستیابی باشد. ما باید الگوهای متعادلی از زنان ذو ابعاد در جامعه ارائه دهیم.

تربیت جنسی مخالف آموزش جنسی است. آموزش جنسی محتوای جنسی دارد اما تربیت جنسی نه، این که فرزند برای ورود به اتاق پدر و مادر در بزند، یک تربیت جنسی است.

این برنامه را بخش خواهران حوزه دانشجویی شریف برگزار کرد.

پایان پیام

کد خبر : 53395 ساعت خبر : 11:58 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=53395
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات