نقد عالمانه در برنامه زاویه شبکه چهار سیما

به گزارش پایگاه خبری گلونی، تهیه‌کننده برنامه «زاویه» با بیان اینکه نقد عالمانه خط قرمز خاصی ندارد، گفت: در برنامه «زاویه» دیدگاه‌های عالمانه مطرح می‌شود و جای جنجال‌های سیاسی و رقابت‌های جناحی نیست.

برنامه «زاویه» پس از وقفه‌ای چند ماهه به دلیل تغییر کنداکتور برنامه‌های نوروز و سپس پخش برنامه‌های انتخاباتی و مناظره‌ها، از اواخر تیر ماه بار دیگر به آنتن شبکه چهار سیما بازگشت.

حسین مروی ـ تهیه‌کننده برنامه «زاویه» درباره تاثیراتی که این وقفه نسبتاً کوتاه مدت بر این برنامه داشته است، گفت: طبیعتاً این وقفه تا اندازه‌ای روی «زاویه» اثر گذاشت و ارتباط مخاطبان با برنامه را تحت شعاع قرار داد. در طول مدت این وقفه تلاش کردیم تا در اتاق فکر برنامه روی موضوعات مختلف تمرکز و با افراد مختلف در این باره مشورت کنیم که در نهایت هم به یک ارزیابی کلی از موضوعاتی رسیدیم که می‌خواستیم در برنامه «زاویه» به آنها بپردازیم.

او که پیشتر پرداختن به موضوعات روز و مورد نیاز قشر فرهیخته و نخبه جامعه و دعوت از نمایندگان طیف‌های مختلف و افراد صاحب‌نظر را از مهمترین اهداف برنامه «زاویه» برشمرده بود، درباره تحقق این اهداف توضیح داد: تلاش کردیم در این مدت هرچه بیشتر به این اهداف نزدیک شویم. هنوز هم یکی از مهمترین هدف‌های ما این است که از دیدگاه‌های مختلف برای حضور در برنامه دعوت کنیم تا بتوانیم نقدهای عالمانه از نگاه‌های مختلف داشته باشیم.

مروی ادامه داد: در چند برنامه اخیر هم که به موضوعاتی همچون تلقی مشروطه‌خواهان از آزادی و حریم خصوصی پرداخته شد، نشان دادیم که توانستیم چهره‌های مهمی را به قاب تلویزیون بیاوریم؛ البته از افراد دیگری هم برای حضور در برنامه دعوت کردیم، اما بنا به دلایل مختلفی این اتفاق نیفتاد.

این تهیه‌کننده همچنین درباره ساختار درست برنامه‌های مناظره‌ای در سیما به بیان توضحیاتی پرداخت و گفت: «زاویه» یکی از برنامه‌های مناظره‌ای سیما محسوب می‌شود و موضوعات مختلفی را به ویژه‌ در حوزه علوم انسانی به چالش می‌کشد. مهمترین اصل مناظره در تلویزیون این است که باید سازمان صداوسیما و خود برنامه اصل بی‌طرفی را رعایت کند و دیگر اینکه از نمایندگان تفکرات مختلف برای حضور در مناظره دعوت کند. اگر این دو اصل رعایت شود مناظره‌ها برای مردم جذاب خواهند شد؛ اینکه مردم ببینند دیدگاه‌های مختلفی در برنامه‌های مناظره حضور دارند که گاهی تفکرات آنها را نیز حمایت می‌کنند، برایشان بسیار جالب است.

مروی در پاسخ به این پرسش که آیا تاکنون در پخش مناظره‌های به دلیل تضارب آرای طرفین با مشکلی مواجه شده‌اند، با بیان اینکه نقد عالمانه خط قرمز خاصی ندارد، اظهار کرد: تا به حال مشکلی نداشته‌ایم؛ چراکه خود مهمان‌های برنامه ظرفیت بالایی دارند و خط قرمزهای رسانه را می‌شناسند. در برنامه «زاویه» دیدگاه‌های عالمانه مطرح می‌شود و جای جنجال‌های سیاسی و رقابت‌های جناحی نیست.

او در پایان سخنانش خاطرنشان کرد: همان‌طور که در خود برنامه‌ هم این موضوع را بارها عنوان کرده‌ایم، از اینکه علاقه‌مندان و اندیشمندان، به ما موضوعی را پیشنهاد دهند، استقبال می‌کنیم. از همه مخاطبان صاحب‌نطر دعوت می‌کنم که چه در زمینه طرح موضوع و چه در زمینه معرفی کارشناسان و افراد نخبه ما را راهنمایی کنند. در حال حاضر نیز شرایطی فراهم شده است که مخاطبان می‌توانند به صورت آنلاین در زمان پخش برنامه، سوالات و نظراتشان را مطرح کنند و ما نیز آن را در برنامه اعلام می‌کنیم.

پایان پیام

کد خبر : 52483 ساعت خبر : 12:38 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=52483
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات