نمایشگاه فرش دستباف ایران در تهران

نمایشگاه فرش دستباف ایران در تهران

به گزارش پایگاه خبری گلونی، بیست و ششمین نمایشگاه فرش دستباف ایران با حضور وزیر صنعت در نمایشگاه بین‌المللی تهران آغاز شد.

محمد شریعتمداری وزیر صنعت، معدن و تجارت امروز در آئین بازگشایی بیست و ششمین نمایشگاه فرش دستباف که در نمایشگاه بین‌المللی تهران برگزار شد، حضور یافت.

نمایشگاه فرش دستباف ایران در تهران

بیش از ۷۳۰ شرکت تولید و صادراتی در این نمایشگاه حضور دارند و گنجینه‌ای از قالی‌های دستباف، مهمترین کالاهای فاخر ایرانی و آثار کم‌نظیر بافندگان و هنرمندان ایرانی در این نمایشگاه به نمایش گذاشته می‌شود.

این نمایشگاه از اول تا هفتم شهریورماه در نمایشگاه بین‌المللی تهران آماده پذیرایی از بازدیدکنندگان است.

فرش لری

فرش لری به عنوان یک هنر و صنعت می‌تواند در صورت توجه بیشتر مسئولان با حذف واسطه‌ها، بیمه شدن بافندگان و پرداخت یارانه حضور در نمایشگاهای داخلی و خارجی از رونق مطلوبی برخوردار شود این در حالیست که اکنون گره بر گره مشکلات فرش لری زده می‌شود.

لزوم راستی آزمایی آمار فرش‌بافان لرستانی

شهناز حمزه‌لویی مدیرکل تامین اجتماعی لرستان در این باره می‌گوید: نمی‌خواهیم فرش‌بافان واقعی را از پوشش بیمه‌ای محروم کنیم، ولی باید کسی که قالی‌باف واقعی است مشمول بیمه شود لذا وظیفه داریم این موضوع را کنترل و راستی آزمایی کنیم.

وی اضافه کرد: اگر تاکنون بیمه‌بافندگان واقعی استان قطع شده باشد ما مجددا آنها را وصل می کنیم ولی بیمه بافندگان غیرفعال قطع می‌شود.

حمزه‌لویی به علل قطع بیمه برخی قالی‌بافان استان اشاره کرد و تصریح کرد: متاسفانه حدود ۱۳ سال پیش سازمان تامین اجتماعی بدون مطالعه و بدون قرار دادن معیارهایی اصولی نسبت به بیمه کردن تمام قالی‌بافانی که مجوز داشتند اقدام کرد.

مدیرکل تامین اجتماعی لرستان افزود: بعدها مشخص شد که بسیاری از این بیمه‌شدگان در حوزه قالی‌بافی اشتغال نداشته و صرفا برای گرفتن حق بیمه و پرداخت هزینه‌های آنها توسط دولت نسبت به این کار اقدام کرده‌اند.

وی با اشاره به اینکه ۶۰ درصد بیمه‌شدگان استان مشمول کمک دولت هستند، عنوان کرد: از کارگر ساختمانی گرفته، تا قالی‌باف و راننده در بحث بیمه مشمول کمک دولت هستند که این بار سنگینی برای دولت بوده و از چند سال اخیر موضوع کاهش این روند در دستور کار سازمان تامین اجتماعی قرار گرفت.

حمزه‌لویی با بیان اینکه حدود ۲۰ هزار مجوز در دست فرش‌بافان استان قرار دارد، گفت: در حوزه کارگران ساختمانی نیز حدود ۵۰ هزار مجوز داریم ولی همه می‌دانیم که بسیاری از این افراد اشتغال ندارند.

پایان پیام

کد خبر : 51894 ساعت خبر : 1:03 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=51894
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات