نوزادفروشی پشت چراغ قرمز

به گزارش پایگاه خبری گلونی، فاطمه دانشور، رئیس سابق کمیته اجتماعی شورای شهر تهران با تاکید بر خرید و فروش نوزادان در اطراف برخی بیمارستان‌های پایتخت گفت: «این کودکان به دلیل بیماری‌های مختلف بین ۱۰۰ تا دویست هزار تومان به فروش می‌رسند.»

تضاد در دنیای این کودکان آدم را می‌ترساند اخبار این خرید و فروش‌ها را هر بار که بشنوی، انگار خالی می‌شوی، دنبال حلقه مفقوده انسانیت در زندگی بعضی‌ها می‌گردی اما پیدایش نمی‌کنی. برای در امان ماندن از آسیب‌های اجتماعی انگار هیچ راه فراری نیست، وقتش شده که با آن رودررو شویم و همه قوای قضایی خود را برای مقابله با آن به‌کار بگیریم، فقر نمی‌تواند بهانه خوبی برای این‌همه از خود بیگانگی باشد. باید گاهی فرصت کنیم و جامعه را از نو دوره کنیم و نیازهای مردمش را بسنجیم.

وقتی خانواده‌ای پس ذهنش به فروش نوزادش فکر می‌کند یعنی یک جای راه را اشتباه رفته‌ایم، فرهنگ‌سازی‌ها را باید دوباره شروع کنیم. باید خانواده‌ها را مجبور کنیم که شرایط مالی خود را پایش کنند، با آزمون و خطا از پس هزینه بچه‌ها برنیایند. رئیس کمیته اجتماعی شورای شهر تهران می‌گوید: «نوزادانی که توسط مادران معتاد و کارتن خواب متولد می‌شوند، توسط باندهای مختلف مثل متکدیان خریداری می‌شوند. در برخی مناطق حتی رقم‌هایی در حد ۵۰۰۰ تومان برای اجاره یک هفته‌ای نوزاد مطرح می‌شود.» باید دست این باندها و مافیاها را کوتاه کنیم. رد آنها را پشت چراغ‌های قرمز و تلنگرهای طولانی به واسطه «توقف» بزنیم.

تکدی‌گری کودکان یک زخم کهنه شهری‌است باید حمایت همه شهرداری‌ها و سازمان بهزیستی و کمیته امداد را همیشه داشته باشیم تا بتوانیم روی این زخم دردناک مرهمی باشیم. کنار آنهایی که مجبور به فروش بچه‌ها می‌شوند، مافیای مدرن پدر و مادرهایی هستند که از کودکانشان در اینستاگرام بیگاری می‌کشند، آن‌ها شاید درگیر تأمین هزینه‌های زندگی نباشند اما فقر فرهنگی‌شان همپای فقر اقتصادی آنهایی که کودکان خود را به باندهای گدایان اجاره می‌دهند، خطرناک است. کودکان روی لبه مافیاهای مدرن و سنتی هستند و قربانی طمع ما برای تغییر سبک زندگی‌مان هستند.

پایان پیام

کد خبر : 54012 ساعت خبر : 8:25 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=54012
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات